חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

עיריית תל אביב-יפו: תעריפי השירות של "אוטותל" יוזלו

היום (שני) אישרה ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו להוזיל את תעריפי השירות הסופיים למשתמשי "אוטותל" – מערך שיתוף כלי הרכב העירוני, לצד מסלול מיוחד ל"משתמשים קלים". תעריפים אלו יעלו לאישור מועצת העירייה ביום שני, 18/9.

מערך שיתוף כלי הרכב "אוטותל" הינו חלק מהמאמצים של עיריית תל אביב-יפו לקדם פתרונות תחבורה חדשניים ואלטרנטיביים בעיר. הפתרונות עתידים לספק מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לוותר על רכבם הפרטי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד, כדי לצמצם את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולהוזיל במעט את יוקר המחייה. עלות השירות תורכב מדמי מנוי חודשיים ומעלות הנסיעות לפי דקה (מצ"ב טבלת התעריפים), והיא תכלול בתוכה את עלות התחזוקה, הדלק והביטוח. התעריפים נועדו לספק מענה לצרכי המנויים, דוגמת היכולת לבצע עצירת ביניים ולהאריך את זמן שריון הרכב, וזאת לצד הקטנת החשש לניצול השירות באופן אשר יפגע בייעודו הבסיסי – מתן אפשרות להתניידות בשטח העיר באמצעות רכבים שיתופיים אשר יהיו זמינים ללקוחות 24/7.

מערך האוטותל כולל סבסוד עירוני שנועד לעודד את השימוש במערך במחיר שווה לכל נפש, בתעריפים הזולים בכ40%-30% מתעריפי מוניות, למשתמש ולתושבי העיר מחזיקי כרטיס דיגיתל. תעריפי השימוש נקבעו לאחר בחינת מעל 30 אלף נסיעות אשר בוצעו במסגרת שלבי ההרצה השונים ונותחו על ידי העירייה והמפעיל. כמו כן, עלה הצורך לבדל לשני מסלולי שימוש לסוגי משתמשים שונים וכך לתת מענה שיותאם לציבור רחב יותר. החלטה זו מייצרת תעריף מופחת למשתמשים קבועים בשירות, וכן, מסלול חדש ל"משתמשים קלים" בעלי שימוש בתדירות נמוכה יותר, וכתוצאה מכך, יתאפשר לקהל רחב יותר של תושבים להשתמש בשירות ולוותר על שימוש ברכב הפרטי. במסגרת זו אישרה הוועדה גם הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל – בסך 10 ₪ לחודש בגין דקות שימוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערך "אוטותל" מאפשר למנויים לאסוף רכב מנקודה אחת בעיר ולהחזירו לנקודה אחרת. את רכבי המערך ניתן להחנות במקומות חניה ייעודיים, מתומררים ומסומנים על גבי שטח הכביש, או בכל מקום חניה מוסדר בעיר (כחול-לבן). בבחירת מיקומי חניות "אוטותל" בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. כאשר מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת בין 4 ל- 14 רכבים פרטיים מהכביש.

קרדיט: O+A

Back to top button