חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה נפגש עם זוכי פרס ון-ליר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (ראשון) עם זוכי פרס ון-ליר לעבודות גמר מצטיינות במדעי הרוח לשנת תשע"ז. במהלך המפגש הציגו תלמידי התיכון לנשיא את עבודותיהם הזוכות. במפגש נשאו דברים נשיא המדינה, ראש מכון ון-ליר פרופ' שי לביא וראש תחום לימודים מתקדמים במכון ד"ר יוכי פישר. התחרות מתקיימת זו השנה הרביעית במטרה לעודד כתיבת עבודות גמר בתחומי מדעי הרוח בבתי הספר העל-יסודיים.

הנשיא ציין את הדגש המיוחד שהחליט להקדיש למדעי הרוח בתקופת כהונתו ואת החשיבות שהוא רואה בהפניית משאבים ותעצומות לתחום. הנשיא הודה לתלמידים והקשיב להם ארוכות בעודם מספרים על העבודות שכתבו. ״אתם מנהיגי העתיד יקיריי ויקירותיי ואני מוקיר את מחקריכם. אני בטוח כי נכונו לכם עוד גדולות ואני יודע שאשמע עליכם גם בעתיד.״

ראש מכון ון-ליר פרופ' שי לביא הודה לנשיא על האירוח, ובירך את הזוכים ומשפחותיהם: "טכנולוגיה ומדע נמצאים בחזית, חוד החנית של ההתפתחות והקדמה של החברה הישראלית. חשוב לדבר גם על החשיבות של מדעי הרוח. המדעים יכולים להביא אותנו עד הירח אבל הם לא יכולים לתת לנו תשובה לשאלה מה אנחנו עושים כאן על כדור הארץ. המדעים יכולים לחקור את נבכי המוח ומדעי הניורו אבל הם לא יכולים להסביר איך נולד שיר ומה המשמעות של שיר. הם יכולים לחדור לאטומים, לגרגיר הקטן ביותר ועוד לפרק אותו אבל המשמעות של להיות במקום של תרבויות שונות, של החשיבות של שייכות, על זה המדעים המדויקים לא יכולים לתת דין וחשבון ובשביל זה העיסוק החשוב ברוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 העבודות הזוכות לשנת תשע"ז: נויה הררי, בית חינוך דרך רוח חיפה, פילוסופיה, על העבודה: ה"גאגא" כרעיון פמיניסטי. יונתן כהן, בית ספר אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר, ספרות, על העבודה: ההתמודדות עם אבדן האל כפי שהיא מתבטאת בשירתם של חיים נחמן ביאליק ויהודה עמיחי. רעות פיליפס, מדרשית הרטמן לבנות, פילוסופיה ומוזיקולוגיה, על העבודה: בין מוסיקה דת ופילוסופיה בימי הביניים. טל קורן מהתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים, היסטוריה, על העבודה: הדיאלוג בין בונאבנטורה קווליארי ופאול גולדין כמקרה בוחן להתנגדות החברה הישועית אל המתמטיקה האינפיניטסימלית במאה ה-1.

העבודות שזכו בציון לשבח: ים גולדשטין, בית הספר העל יסודי משגב, פילוסופיה, על העבודה: אושר ואבסורד ביצירתו של אלבר קאמי. שירה דגן, בית הספר הדמוקרטי חדרה, אמנות. על העבודה: המאפיינים החזותיים של טקסי המעבר בשבטי עמק האומו באתיופיה וכיצד הם מבטאים את תפקידו של הטקס בתרבות של כל אחד מהשבטים. ענבל מאיו, ביה"ס התיכון הראל, היסטוריה, על העבודה: היחס לזר ולאויב בארצות הברית בשנים 1941-1965 בראי הקומיקס באותה התקופה. ענאל פרס, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, אמנות, על העבודה: גישות הבסיס הרעיוניות לייצוג ההרס בעבודותיהם של ג'ובאני בטיסטה פירנזי ויבס מרשאנד ורומין מפרה. תמר שפירא, בית ספר עירוני ד', ע"ש אהרון קציר, היסטוריה, על העבודה: מיזוגניה יהודית במאות ה-12 – 13.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button