חדשות הארץמבזקים

צפו בתמונות מד"א בתרגיל העורף הלאומי

במהלך תרגיל העורף הלאומי "רעד לאומי" שמתקיים לאורך השבוע, מתרגלים במד"א מוכנות לחירום ולתרחישים של רעידות אדמה, צונאמי וקריסת מבנים. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר:"הודות לתרגולי מד"א לאורך השנים אנו למדים, מפיקים לקחים ומוכנים בצורה המיטבית לאירועי אמת.

תרגילים אלו נועדו לשפר את מוכנותו של מגן דוד אדום בישראל בתרחישי רעידת אדמה תוך חיזוק התהליכים המבצעיים התיאום ושיתוף הפעולה בין מד"א אל מול הצבא, משטרת ישראל ושאר כוחות הביטחון והחירום בישראל. כמתן מענה רפואי באירועים משמעותיים כמו רעידות אדמה, צונאמי או קריסת מבנים יבצעו כוחות מד"א תרגילי שטח ומטה עם תרחישים שונים של התמודדות עם תוצאות רעידת אדמה הרסנית בישראל. מוקדי מד"א מתרגלים את דרך ההתנהלות בעת רעידת אדמה, נטישת המוקד והמשך עבודה מידית מחוץ למבנים.

משאית החפ"ק הארצית המיוחדת של מד"א תתרגל עבודה מהשטח. למעשה, נבנתה המשאית במיוחד עבור מד"א כשהיא מצוידת במיטב הטכנולוגיות המתקדמות בעולם ומאפשרת למד"א לעבוד גם בעת קריסת תשתיות. בין היתר, המשאית מזוודת במצלמות שליטה ובקרה הנישאות לגובה של כ-19 מ' וחולשות על שטח רחב ביותר, עמדות מוקד מד"א שהוקמו בתוך משאית החפ"ק יכולים לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים, חדר דיונים וישיבות המאובזר בקדמת הטכנולוגיה ועוד. מעל הכל, מאפשרת משאית החפ"ק לכוחות מד"א בשטח להשתמש באמצעות לויין ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דוברות מד"א

Back to top button