לבנוןמבזקיםצבא וביטחון

כך חיזבאללה הקימו עמדות תצפית בגבול הצפוני – צפו בתיעוד

היום (חמישי) נחשפה בפני מועצת האו"ם רשת תצפיות שהקים חיזבאללה בדרום לבנון לאורך הגבול עם ישראל. בתלונתו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון ציין כי הארגון פועל במעקבים ותצפיות אחר כוחות צה"ל בעמדות שהוקמו במסווה תחת ארגון למען איכות הסביבה ששמו "ירוק ללא גבולות". דנון דרש מהאו"ם לפעול באופן מידי לפירוק עמדות אלה העומדות כאמור, בניגוד מוחלט להחלטת מועצת הביטחון.

ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, נשא הערב דברים בכנס הרצליה והתייחס להקמת עמדות התצפית של חיזבאללה וציין כי מדובר בהפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, 1701. הלוי הוסיף כי "עם כל הכבוד וההערכה לכח יוניפי"ל ואנשיו שעושים עבודה חשובה, הטענה שאינם מוצאים התבססות צבאית של כוח בלבנון, אינה עולה בקנה אחד עם מה שאנו רואים בשטח. חיזבאללה מגיע לטווח של זריקת אבן מהגבול שלנו בחסות של ארגון איכות הסביבה. אני מצפה שכוחות השלום לא יפעלו רק לשמור על השלום אלא ימנעו וירחיקו את המלחמה הבאה".

ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי היום בכנס הרצליה
ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי היום בכנס הרצליה

עוד אמר האלוף הלוי כי "לבנון צריכה לבחור באיזה מזרח תיכון היא רוצה להיות. חיזבאללה עלול לגרור מטה את כלכלת לבנון פעם נוספת".
במהלך דבריו התייחס גם לסוגיה האיראנית ואמר כי "איראן בעייתית ולא רק בגלל הגרעין. היא קונה בהדרגה אחיזה כמדינה שיעית באזור סיני. אם העולם רוצה מזרח תיכון יציב שמתרחק ממלחמות עליו להתאגד כנגד ההשפעה של איראן על האזור כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון
עמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון

בנוגע למצב הירוד בעזה ציין: "לישראל אין אינטרס לדרדר את המצב הומניטרי בעזה ובוודאי שלא מייחל למשבר. הייאוש של אזרחי הרצועה אינו מביא למקומות טובים, אך איננו יכולים לתת כלים למי שמשתמש בהם לאיום נגדנו".

"עוצמתה של ישראל ידועה ומרתיעה את האויבים שלנו בכל החזיתות" הדגיש ראש אמ"ן והוסיף "האויבים שלנו רוצים להרתיע את ישראל אך הם מביאים על עצמם הסלמה. לישראל ידע ויכולות מבצעיות הגוברות על אויבנו ולא הייתי מציע להם למתוח את הקו. בזכות ההון האנושי המשובח, עליונות טכנולוגית וחוסן לאומי, ישראל חזקה מכל אויביה".

"עם כל ההערכה לכוח יוניפי"ל ולאנשיו שעושים מלאכה חשובה, טוענים שם מפעם לפעם שהם לא מוצאים התבססות צבאית של כוח בלבנון, אנחנו רואים את חיזבאללה מגיע לטווח של זריקת אבן מהגבול שלנו בחסות של ארגון ירוק, שמאפשר לו להתמקם ממש על הגדר", אמר אלוף הלוי והדגיש: "כוחות השלום צריכים לא רק לשמור על השלום אלא גם להרחיק את המלחמה הבאה".

"לבנון צריכה לבחור באיזה מזרח תיכון היא רוצה להיות", הוסיף ראש אגף המודיעין וציין כי חיזבאללה עלול לגרור למטה את כלכלת לבנון פעם נוספת.

עמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון
עמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון

במהלך דבריו התייחס אלוף הלוי גם לסוגיה האיראנית. "איראן בעייתית לא רק בגלל הגרעין. היא קונה בהדרגה אחיזה כמדינה שיעית באזור סוני", אמר וחידד: "אם העולם רוצה מזרח תיכון שמתרחק ממלחמות עליו להתארגן נגד ההשפעה האזורית של איראן".

באשר למצב בעזה אמר: "לישראל יש אינטרס שלא יהיה משבר הומניטרי, הייאוש לא דוחק למקומות טובים, אבל אנחנו לא יכולים לתת את הכלים למי שבונה את האיום נגדנו".

"עצמתה של ישראל מרתיעה את האויבים שלנו בכל החזיתות", הדגיש ראש אגף המודיעין. "האויבים שלנו רוצים להרתיע את ישראל, אך מביאים על עצמם הסלמה. נוכח הידע שיש לנו על אויבינו ויכולותינו המבצעיות – לא הייתי מציע לאויבינו למתוח את הקו. בזכות הון אנושי משובח, עליונות טכנולוגית וחוסן לאומי- ישראל חזקה מכל אויביה".

צפו בעמדות חיזבאללה שהוקמו במסווה של ארגון לאיכות הסביבה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס הבוקר אף הוא לפעילות חיזבאללה בצפון הארץ ואמר "ארגון הטרור חיזבאללה מנצל את המצב בסוריה ובונה נגדנו חזית ברמת הגולן. הוא פועל כל העת כדי להבריח מערכות לחימה מתקדמות. כשיש העברת נשק מתקדם לידי חיזבאללה או שיורים לעברנו אנו פועלים. אני מזהיר את המשטר הסורי שיישא על כך באחריות. שדה התעופה בדמשק אינו יכול לשמש מקום להברחות לחיזבאללה, כשזה חוצה את הגבול נפעל ללא היסוס. אני מקווה שארצות הברית ורוסיה יגיעו להסכמים טובים בנודע לסוריה אך עניין זה לא יפגע בחופש הפעולה שלנו בצפון לסיכול הברחות נשק וסיכול פעילות טרור כנגד ישראל".

Back to top button