מבזקיםסוריה

התקיפה הישראלית: 2 טנקים הושמדו ו-7 חיילים סורים נהרגו

אמש (שבת) זוהו בצפון רמת הגולן 10 פצצות מרגמה שנורו מסוריה והתפוצצו בישראל בשטח פתוח. הפצצות לא גרמו לנזק ולנפגעים ובצה"ל מעריכים כי מדובר בזליגה כתוצאה מלחימה שמתנהלת סמוך לגדר בין כוחות אסד למורדים הסוריים. בעקבות ירי המרגמות צה"ל העביר מחאה חמורה לאונדו"ף על אירוע הירי והעביר הנחיות לחקלאים ולאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה.

מאוחר לאחר מכן צה"ל הגיב בתקיפה אווירית בסוריה. התקיפה הייתה כנגד מקלע כבד ושני טנקים מהם נורו הפגזים לעבר צפון רמת הגולן. זוהו פגיעות מדויקות במטרות ואף דווח בערוצי התקשורת, מיד לאחר התקיפה, כי 2 סורים נהרגו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר התקיפה פרסם דובר צה"ל הודעה בה הדגיש כי "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו."

לפני זמן קצר הודיע ערוץ תקשורת בסוריה המזוהה עם השלטון כי "מטוסי קרב ישראליים הפציצו מוצב בפאתי העיירה אלבעת’ במחוז קוניטרה. כתוצאה מההפצה הושמדו שני טנקים ואנשי הצוות שהיו במקום, לפחות שבעה חיילים נהרגו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לירי מסוריה לעבר צפון רמת הגולן וציין "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

צפו בתקיפה חיל האוויר בסוריה:

Back to top button