מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

"נמשיך בשיגור הרקטות לעבר ישראל"

אמש (שני) נורתה רקטת קסאם לעבר המועצה האזורית שער הנגב הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או נפגעים. מספר שעות לאחר הירי ארגון סלפי המזוהה עם דאעש "אכנאף בית אל מקדס" הוציא הודעה בה נטל אחריות על הירי והודיע באופן רשמי כי השיגורים לעבר ישראל ימשכו.

לפנות בוקר תקפו כלי טיס של חיל האוויר מטרות של חמאס בדרום וצפון רצועת עזה ובצה"ל הבהירו כי לא ירשו לחדש הטפטופים לעבר יישובי הדרום.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כאחריות מוטלת על ארגון חמאס. בין ארגון חמאס לבין הארגון המזוהה עם דאעש "אכנאף בית אל מקדס" קיימת יריבות הוא מתח גובר בשל אי הסכמות בין הצדדים בנוגע למדיניות הפעולה שנוקטת חמאס בכל הנוגע להתנהלות מול ישראל לא במישור הצבאי ולא במישור הפוליטי. בכירים בארגון "אכנאף בית אל מקדס" טוענים שחמאס מתעלל באנשיו ומבצע מעצרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז סיום מבצע "צוק איתן" ישנו שקט יחסי בגבול הרצועה וארגון חמאס דואג כל העת לשמור על השקט והבהיר לא פעם כי אינו מעוניין בהסלמה.

הרצון של ארגון הסלפים לגרום לסכסוך ועימות בין ישראל לחמאס ולכן הוא מבצע את השיגורים לעבר שטח ישראל. ייתכן ונמשיך לחוות ירי של ארגונים כאלה ואחרים משטח הרצועה שחמאס אינו מצליח לסכל על אף שכוחותיו פרוסים לאורך הגדר.

שר הביטחון, אביגודר ליברמן הגיב אף הוא לירי לעבר המועצה האזורית שער הנגב והבהיר גם ישראל לא חפצה בעימות עם חמאס אך אם זאת הבהיר כי כל ירי משטח הרצועה יענה בתגובה קשה וחריפה. ליברמן הוסיף כי לישראל אין שום כוונה ליזום מהלך צבאי לא בדרום ולא בצפון, אך במידה וישוגרו רקטות ישראל תגיב בעצמה רבה.

תמונת ארכיון

Back to top button