בריאותמבזקים

לראשונה: בדיקות גנטיות לתורמות ביציות

נשים בחו"ל שתורמות ביציות לישראליות עוברות לראשונה בדיקה גנטית מקדימה שמעריכה את פוטנציאל הפוריות של הביצית. הבדיקה מאתרת כשלים במבנה הגנטי של הביצית שעלולים לגרום לכישלון של ההפריה או להפלה ומכפילה את סיכויי ההצלחה בהשגת הריון מוצלח כבר במחזור הטיפול הראשון.

הבדיקה הגנטית של התורמות היא שלב נוסף במנגנון המיון במסגרת מסלול תרומות הביצית של המרכז הרפואי לפוריות. עד כה כלל המיון בחירה של נשים בגילאים של עד 28 וכאלו שהן כבר אמהות בעצמן מתוך הנחה שהביציות שלהן תקינות.

לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, עם התקדמות הידע בגנטיקה של הרבייה מסתבר שגם פוריות הביציות מקודדת גנטית. נשים צעירות ובריאות, שבדיקת סקר גנטית שגרתית שלהן שלילית, עלולות לשאת הפרעה גנטית הגורמת לתפקוד לא תקין בשכפול הביצית המופרית בתהליך היווצרות העובר. אותה תורמת ביציות תסבול מתת פוריות ודלדול מלאי הביציות מוקדם מהצפוי לפי גילה. הנושא נחקר במספר עבודות מחקר בארה"ב ואוסטריה שביססו את מנגנון פעילות הגן הפגום לגבי פוריות הביצית המופרית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבדיקה הגנטית של מרכיבי הד.נ.א נעשית בדגימה פשוטה של רוק או דם ומומלצת לכל הנשים שעומדות לעבור טיפולי פוריות מאחר והיא מעניקה מידע רב על הסיבות לבעיית הפוריות, שלעתים לא ניתן לגלות בדרכים אחרות והיא יכולה לחסוך סבל רב בהמשך.

אילוסטרציה

Back to top button