חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "שדרות סמל לחלוציות ציונית ולחוסן קהילתי בצפון-מערב הנגב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ואת תושבי העיר לרגל חנוכת פארק הילדים אמש בעיר, בדיוק בשבוע שבו מציינים 3 שנים לתחילת מבצע "צוק איתן". בפארק, המשתרע על פני 8 דונם, הושקעו כ-15 מיליון שקלים, והוא הפארק הראשון מסוגו באזור הנגב המערבי. דוידי: "זו הגדולה שלנו אל מול האיומים השונים, שאנחנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח ומבלים עם ילדינו בפארקים ובגני השעשועים".

במשך שנים רבות ילדי שדרות נאלצו "לבלות" במרחבים מוגנים ובמקלטים בשל איומי הטילים מכיוון עזה. היציאה לגני שעשועים ולפארקים לוותה בסיכון שמא תופעל אזעקת "צבע אדום" ותוך פחות מ-15 שניות נדרש להיכנס למרחב מוגן. מאז מבצע "צוק איתן" שורר בשדרות ובאזור עוטף עזה שקט יחסי שמאפשר, יחד עם תקציבים גדולים שמגיעים מהממשלה, לפתח את האזור בכלל ואת שדרות בפרט.

באירוע פתיחת הפארק התקיים הפנינג ססגוני וכן מופע של כוכבי הילדים משדרות "שרי וברי" ומופע מרכזי של "רוי בוי" ולהקתו.
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, דאג להקים ולשפץ מאז כניסתו לתפקיד כ-25 גני שעשועים ועוד 10 שנמצאים בתכנון. פרויקט הדגל עליו עמל ימים ולילות, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וכמובן התורמים של JNF ארה"ב, הנו "פארק הילדים", הממוקם על הציר הראשי של העיר, בשדרות מנחם בגין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפארק משתרע על כ-8 דונמים, מתוכם כ-2.5 דונמים הכוללים מתקני משחק נגישים המתאימים לכל הגילאים.
הפארק כולל בתוכו מתקני משחק לפעוטות, ילדים ובוגרים. בהמשך ישולבו בו גם מזרקות ג'טים וכן משחקי מים בפיתוח אומנותי מיוחד. בנוסף, הוקמו מגרשי מיני כדורגל ומיני כדורסל, מתקני כושר לאורך הטיילת, נדנדות מיוחדות, פרגולות, הצללות מעל המתקנים ומרחבי גינון. כמו כן, הותקנה תאורה מיוחדת וחסכונית וכן ריהוט גן מפואר. באזורים לפעילות ילדים ישנם משטחי גומי בטוח ובכלל זאת כל המתקנים עברו את האישורים הן של יועץ בטיחות והן של יועץ נגישות.

בנייתו של הפארק נעשתה מתוך מחשבה עמוקה והתחשבות בכלל האוכלוסיות בעיר, לרבות אוכלוסיית בעלי מוגבלויות. לשם כך, נפגש ראש העיר, אלון דוידי, עם נציגי הורים לילדים בעלי נכות ומוגבלויות משדרות, לרבות יו"ר וועד ההורים של בית הספר 'הדר', אברהם בניטה, והציג בפניהם את התכנית תוך בקשה לשמוע מהם על הצרכים המיוחדים וזאת עוד טרם התחלת העבודות.
הפארק כולל גם מתחם נדנדות בכמה גדלים, אומגה ואמפיתאטרון קטן לטובת הופעות קטנות. עוד בפארק – מספר מיגוניות מעוצבות, שטח מיוחד לשהייה עם כלבים, מסלול אופניים 'פאמפטראק' לרכיבה אתגרית.

הקמתו של 'פארק הילדים' התאפשרה הודות למאמציו הרבים של ראש העיר, אלון דוידי, לגייס מימון ממספר גורמים רב בהם: משרד הבינוי והשיכון, קק"ל ארה"ב והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח ברכה כתובה לקראת טקס חנוכת הפארק: "ישנן ערים רבות בהן הקמת גן שעשועים לילדים היא דבר שגרתי למדי, אך לא כך בשדרות – תושבי העיר, שחיו שנים בצל איום הטילים מרצועת עזה ונאלצו לשהות במקלטים ובמרחבים מוגנים, יכולים כעת ליהנות מבילוי משפחתי תחת כיפת השמיים במתחם מרהיב", כתב נתניהו. עוד הוסיף: "בניית הפארק היא ביטוי לתנופת הפיתוח המרשימה בשדרות בשלוש השנים שעברו מאז מבצע 'צוק איתן'. במערכה נגד גורמי הטרור פעל צה"ל בעוצמה רבה, והוא הנחית מכה ניצחת על אויבינו. החיים בשדרות וביישובי עוטף עזה חזרו לשגרה, ואנו מתעלים את כוחות הבניין והיצירה להבטחת איכות חייה של אוכלוסיית האזור. נמשיך לפעול יחד לחיזוק שדרות, שהיא סמל לחלוציות ציונית ולחוסן קהילתי בצפון-מערב הנגב. הודות לרוח הגדולה שלכם התמודדנו בהצלחה עם אתגרי העבר, ואני בטוח שבזכותה גם נזכה להצעיד את שדרות לפסגות חדשות בעתיד. אני מאחל הנאה רבה לכל ילדי שדרות ובני משפחותיהם, ובהזדמנות קרובה אשמח להצטרף אליכם לביקור בפארק החדש".

ראש העיר, אלון דוידי, אמר: "אני מבקש להודות מקרב לב בשמי ובשם כל תושבי העיר לכלל הגופים השותפים למימון הקמתו של הפארק המושקע". עוד הוסיף: "הקמת הפארק הינה פועל יוצא של התחייבותי לשיפורם של שני תחומים חשובים מעין כמותם: שיפור השירות לתושבים ומתן מענה הולם לצורכיהם וכן שיפור מהותי ומשמעותי בחזות פני העיר. העיר שדרות נמצאת בתנופת פיתוח עצומה וזאת בכלל תחומי החיים. אנו בונים שכונות חדשות, מבצעים התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, בונים גני ילדים ומבני ציבור ומקימים מספר פארקים ברחבי העיר. אמשיך לפעול לילות כימים על מנת שמגמת פיתוח זאת תישמר, ולבסוף תביא להגשמת חזוני להפיכת העיר שדרות לבירת הנגב המערבי".

Back to top button