מבזקיםפוליטי / מדיני

נערך טקס הוקרה לצעירים עם מוגבלות המסיימים את השירות הלאומי

נערך טקס הוקרה לצעירים עם מוגבלות המסיימים את השירות הלאומי. "השירות הלאומי מאפשר לכולם להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ומהקהילה הישראלית. הוא איננו חובה, אבל בעיניי הוא זכות. מי שבוחר להתנדב, לשרת את החברה הישראלית ולהשתלב בקהילה עושה את החברה שלנו למקום טוב יותר" (רעיית הנשיא)

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין, העניקה אמש (שלישי) תעודות הוקרה לכ-150 צעירים עם מוגבלות שעתידים לסיים השנה את השירות הלאומי שביצעו. נשאו דברים באירוע רעיית נשיא המדינה, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי שר שלום ג'רבי, מנכ"לית קרן הזדמנות הילה מרמוס, מנכ"ל עמותת אלווין ישראל, דוד מרקו ומנכ"לית עמותת שלומית אורנה קוטלר.

בפתח דבריה, ברכה רעיית הנשיא את מסיימות ומסיימי השירות הלאומי מעמותות שלומית ועמינדב, שיבחה אותם על נחישותם לשרת את העם ואת המדינה, ואמרה: "אני עומדת כאן אתכם ומתפעלת. אתם, צעירות וצעירים, כולכם התעקשתם לשרת בשירות לאומי ומי שמתעקש לשרת את העם ואת המדינה, ללא ספק אהבת הארץ נטועה בלבו. גם אתם כשהתנדבתם, בחינוך ובבריאות, בביטחון, באיכות הסביבה ובאינספור מקומות ותחומים נוספים, ראיתם במו עיניכם את יופייה של הארץ וגם כמו החלוצים הייתם נחושים להתנדב ולתרום. לא ויתרתם. התגברתם על לא מעט מכשולים בדרך ו'הגדלתם ראש'."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נחמה ציינה את פסיפס הצעירים המשרת בשירות לאומי מהמגזרים השונים, בנים ובנות וגם צעירות וצעירים עם מוגבלויות והוסיפה: "זה הפסיפס האמיתי והיפה ממנו מורכבת החברה הישראלית ומדינת ישראל. כולכם מיוחדים בהחלטה הבלתי מתפשרת שלכם להתעקש ולתרום, למרות המגבלות ולמרות הקשיים. אני גאה בכם שהתנדבתם ועשיתם שירות לאומי. כל הכבוד לכם."

"השירות הלאומי מאפשר לכולם להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ומהקהילה הישראלית. הוא איננו חובה, אבל בעיניי הוא זכות. מי שבוחר להתנדב, לשרת את החברה הישראלית ולהשתלב בקהילה עושה את החברה שלנו למקום טוב יותר," הדגישה רעיית הנשיא והמשיכה: "לשמחתי אנחנו חיים בחברה מגוונת. בשנים האחרונות עברה החברה הישראלית מהפך בכל הנוגע לשילובם של בנות ובני כל האוכלוסיות בקהילה. זה מבורך אבל זה עדיין לא מספיק. חובתנו לתת הזדמנות שווה לכולם להשתלב ולהתאקלם, לא כמחווה של רצון טוב, ודאי שלא מתוך רחמים. מתוך ערכים של צדק, של שוויון חברתי, של סובלנות וסבלנות, של הבנה ושל פתיחות."

בסוף דבריה הודתה רעיית הנשיא לעמותות שלומית ועמינדב ולעמותת אלווין ישראל המלווים את המתנדבים ואמרה למתנדבים: "המשיכו להיות מודל לחיקוי עבור כולנו, אתם מייצגים את החברה הישראלית בכבוד. אני מאחלת לכם הצלחה בהמשך הדרך."

שר-שלום ג'רבי- מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי בירך גם הוא את הצעירים ואמר כי: "בשירות הלאומי-אזרחי משרתים כיום קרוב ל-18,000 מתנדבים ומתנדבות, המגיעים מכלל המגזרים והקבוצות מהפסיפס של החברה הישראלית: יהודים ובני מיעוטים, דתיים, חילונים וחרדים, בנות ובנים, צעירים מרקע של סיכון ומצוקה וצעירים עם צרכים מיוחדים.

רשות השירות הלאומי-אזרחי הציבה כיעד מרכזי את שיפור מעמדם הציבורי של המתנדבים, תוך השוואת תנאיהם וההטבות הניתנות להם, לאלה הניתנות לחיילים עורפיים בצה"ל. אני משוכנע כי אתם המתנדבים תורמים לא פחות מכל חייל וחיילת.

בעוד שלפני ארבע שנים היו 84 תקנים בלבד עבור הצעירים מהאוכלוסיות המיוחדות, היום מתנדבים לא פחות מ-1500 צעירים. זאת, לאחר מאמץ ופעולות רבות, אותם ביצענו יחד עם השר הממונה אורי אריאל במטרה לאפשר שירות משמעותי ומותאם. אותם הצעירים אשר מקבלים פטור מהצבא, רוכשים באמצעות השירות הלאומי-אזרחי כלים רבים, המאפשרים להם בעתיד להפוך לאזרחים תורמים ומעורבים. במקום להידחק לשולי החברה, הם מקבלים באמצעות השירות הלאומי-אזרחי נקודת זינוק טובה יותר לחיים האזרחיים, ובפרט להשתלבות בהשכלה הגבוהה ובתעסוקה במשק."

בהמשך פנה ג'רבי לצעירים ואמר: "לאחר שהבטתם אחורה בסיפוק על חלקכם בתרומה לחברה ולמדינה בשירות הלאומי, כעת נותר להביט קדימה ולבחון את היעדים הבאים אליהם תגיעו ובהם תממשו את יכולותיכם. יש כאן צוות נפלא העומד לרשותכם והאחריות שלכם כעת היא להיעזר בו ככל האפשר, על מנת לכבוש בהצלחה גם את היעדים הבאים.

אני מברך על שיתוף הפעולה עם עמותת 'אלווין ישראל' והעומדים בראשה, דוד מרקו ולירון סמימי, וכן עם עמותות שלומית ועמינדב וקרן הזדמנות, המלווים את הצעירים ופועלים על מנת לתת מעטפת איכותית, לאפשר להם חיים עצמאיים, ביטחון עצמי ויכולת ניהול כלכלי על מנת לשלבם במעגל התעסוקה והלימודים."

דוד מרקו- מנכ"ל עמותת אלווין ישראל שהינה הגוף שמלווה את עמותת שלומית ועמינדב אמר: "אין ספק שהמדינה לקחה על עצמה בעשור האחרון כמשימה לשלב כמה שיותר צעירים עם מוגבלות בשירות הלאומי ואנו שמחים להיות חלק משמעותי מכך.
הצעירים המתנדבים בשירות הלאומי יוצאים לחברה הישראלית הרבה יותר מחוזקים ומשתלבים בצורה משמעותית יותר בעולם העבודה, השכלה והופכים לחלק בלתי נפרד מהקהילה שגם יוצאת נשכרת מכך.

במסגרת היום הושקה תערוכת צילומים בשם "פרספקטיבה" הכללה 30 צילומים שנבחרו על ידי ועדת התערוכה מתוך עשרות רבות אחרות. שצולמו על ידי מתנדבי עמותת שלומית ועמותת עמינדב אשר השתתפו בסדנאות צילום שהתקיימו במסגרת ימי ההכשרה של תוכנית "פסיפס"- עמותת אלווין ישראל.

אחת מהמצטיינות הינה אפרת קזיס, בת 20 אשר מתנדבת מזה כשנתיים בגן ילדים ברמת החייל דרך עמותת שלומית. אפרת נבחרה כמצטיינת בעקבות התהליך המשמעותי שהיא עברה במהלך השירות. אפרת אמרה שהתעודה מגיעה לכלל חבריה לקבוצה והיא מודה לכלל הצוות של עמותת שלומית ואלווין ישראל על הליווי המשמעותי שהיא קיבלה במהלך השירות ועל סל הכלים שתוכנית "פסיפס" העניקה לה לקראת היציאה לאזרחות.

בהמשך היום הופיע הסטנדאפיסט מוחמד נעמה שסיפר שהוא בעצמו התנדב לשירות הלאומי דרך עמותת שלומית וזאת הייתה אחת התקופות המשמעותיות ביותר שלו בחיים, תקופה שיש לה חלק בלתי נפרד מבנייתו כאדם שמרגיש שהוא מחובר לחברה הישראלית.

Back to top button