חדשות הארץמבזקים

ישיבת חירום בחברת החשמל בעקבות העיצומים

לפני חודש ארגון עובדי חברת החשמל פתח בעיצומים במסגרתם, בין היתר, נעצרה הגבייה של חשבונות החשמל וחובות חשמל ולא מופקים ולא נשלחים חשבונות חשמל. בנוסף, העיצומים משפיעים על היכולת של יחידת ניהול המערכת לנהל את חלוקת יצור החשמל במשק בין היצרנים השונים באופן אופטימלי, עד כדי חשש, בנסיבות מסוימות, לפגיעה בניהול מערך ייצור החשמל. נוכח השלכות העיצומים, החברה פנתה לבית הדין ומבצעת פעולות שונות על מנת לשמר את יכולתה לעמוד בתשלומים לספקים ושכר לעובדים.

לאור כל אלו, וכחלק מן הצעדים הננקטים על ידי החברה להקטנת נזקי העיצומים, דירקטוריון החברה אישר להנהלה לבחון ולהיערך לביצוען של פעולות פיננסיות ואחרות על מנת למתן את השפעת העיצומים האמורים.

אלוף במיל.  יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל : "חייבים לקבל החלטות אמיצות ומהירות ולנקוט בפעולות מידיות כדי לפתור את המשבר..  רק רפורמה במשק החשמל עליה מדברים כבר מעל 20 שנה, תיתן מענה ותסדיר את כל הסוגיות שנמצאות כעת במחלוקת ואת עתיד משק החשמל בישראל. אני קורא לכל הצדדים, לשבת, לדון, להגיע להסכמות ולהכריז על רפורמה שהיא כה הכרחית למשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל:  חברת החשמל נמצאת כעת במצב רגיש ועלינו לעשות כל שניתן על מנת לייצב את המערכת ברמה הפיננסית וביכולתה לנהל את חלוקת מערך ייצור החשמל באופן אופטימלי. בד בבד עם ההתמודדות בהשלכות העיצומים על החברה, הנהלת החברה עושה כל שניתן כדי להמשיך לתת שירות הולם ולספק חשמל אמין, זמין ואיכותי לכלל לקוחותיה.  יש לנו משימה חיונית ולאומית, לספק חשמל לכל דורש וכדי לעמוד בה, אנו פועלים ללא לאות כדי לייצב את המערכת."

הנהלת חברת החשמל פנתה מספר פעמים לבית הדין לעבודה על מנת שימנע את העיצומים ואת הפגיעה בחברה ובגורמים נוספים המושפעים ממנה.  עד כה בית הדין אישר את המשך מרבית צעדי העיצומים בהם נקטו העובדים, ובתאריך 10.7.17 יתקיים דיון נוסף בבית הדין לעבודה בנושא. בהמשך החודש צפוי להתקיים דיון בבג"צ בעתירות שהגישו המדינה וארגון יצרני החשמל הפרטיים על פסק דינו של בית הדין הארצי, שמכוחו הוכרה זכותם של העובדים לשבות.

תמונת ארכיון

Back to top button