בריאותמבזקים

"איזה כייף אנחנו בהריון" – נתונים מעניינים על העובר שלכם

"איזה כייף אנחנו בהריון" אבל האם ידעתם שבשבועות הראשונים של העובר איבר המין הוא נקבי אצל כולם ? זה נתון מעניין :

כשהעובר נמצא ברחם עד שבוע 8 להריון איבר המין של העובר הוא כשל נקבה. העובר (במידה ומדובר בזכר) מפתח איבר מין נקבי עד שהטסטוסטרון מתחיל להשפיע. ואם ניכנס למונחים רפואיים אז נבין שרק לאחר 8 השבועות של ההיריון מופעל גן הנמצא על כרומוזום Y אשר גורם להיעלמות של המערכת הנקבית ולהיווצרות של אשך. במידה ואין כרומוזום Y יופיעו השחלות ומכאן תתפתח מערכת המין הנקבית. לאשכים ולשחלות קוראים גונדות.

רק בסביבות שבוע 10 מתחילות הגונדות להפריש הורמונים ואם מופרשים הורמוניים זכריים אז איברי המין החיצוניים מקבלים זורה זכרית ואם לאו אז מתפתחים איברי מין חיצוניים נשיים. קביעת מין העובר על ידי אולטרה סאונד אפשרית ברוב ההריונות אך אין לנסות ולקבוע את מין העובר לפני שבוע 12 מאחר והאחוז לטעויות גבוהה מאוד. רק אחר שבוע 13 ניתן לקבוע באופן מדויק ב-99% אחוז מההריונות, במידה ואין מומים, את מינו של העובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

קבלו עוד כמה עובדות על העובר שלכם שלא בטוח ידעתם:

1. העובר מתחיל לפתח את טביעות האצבע שלו ברחם בין השבוע ה-10 ל-14.

2. הלב של העובר מתפתח בשבוע השמיני להריון וקצב הפעימות של הלב עומד על 120-160 בדקה, מדובר בקצב לב הכפול מזה של אדם בוגר.

3. פניו של העובר מקבלים צורה אנושית בין השבוע ה-8 לשבוע 11. זה השלב בו המוח מתפתח והלב מזרים דם לאיברי הפנים: לעיניים, לפה, לאף, לאוזניים, לנחיריים ולסנטר.

4. בשבוע ה-12 נתחיל להבחין בתנועות הגפיים. מערכת השרירים מתחילה לתפקד והעובר מסוגל להזיז את ידיו ורגליו, לסגור ולפתוח את פיו. בשבוע הזה גם הציפורניים מתחילות לצמוח.

5. בשבוע ה-15 להריון העובר משלים את חוש הטעם שלו ואז הוא יגיב בהתאם למאכלים שהאם אוכלת בזמן ההיריון. יש הממליצים לפני בדיקת אולטרה סאונד לאכול שוקולד מתוק כדי לראות את פעילות העובר. מחקרים מראים שעוברים דווקא מעדיפים מתוק על פני טעמים אחרים וזהו טעם אשר גורם לו לנוע ולהגיב בתנועות מהירות יחסית ברחם.

6. בשבוע ה-16 העובר מתחיל לבעוט ולהתהפך. בשלב זה העובר כבר מתחיל להגיב לקול של אמו ולסביבה. מחקרים מוכיחים כי עובר מזהה את קול אימו ונרגע כשהיא שרה אליו או נרגז כשהיא כועסת. את תהליך התפתחות השמיעה משלים העובר עד לשבוע ה-24 להריון.

7. את חוש הראייה יפתח העובר רק בשבוע ה-28. הראייה מעורפלת מאוד וללא יכולת מיקוד. גם כשייצא העובר מבטן אימו ייקח זמן רב עד שיוכל למקד את ראייתו באופן מושלם. עם לידתו התינוק רואה צלליות אך יודע להבחין כי מדובר באמא או אבא, שד או בקבוק.

8. בתקופת ההיריון העובר מתפתח וכולנו כבר יודעים שההתפתחות נעשית בשינה, לכן העובר ישן ברחם אימו 90% משעות היממה. בחלק מהזמן שינה עמוקה ובחלק אחר שינה קלה יותר. יש אף מחקרים שטוענים שבזמן השינה הם אפילו חולמים.

9. בין השבוע ה-32 לשבוע ה-36 להיריון (חודש תשיעי), העובר משלים את התפתחותו. בשבועות אלה יפתח את עיניו והוא ימלא את רוב חלל הרחם ותנועותיו יהיו מוגבלות.

10. עובדה אחרונה שייתכן שלא ידעתם היא שהעובר עושה צרכיו ברחם, לרוב מדובר בשתן ולגבי קקי העובר "מתאפק" עד הלידה (אך לא תמיד), בלידות מסוימות יהיה ניתן לראות מי שפיר עכורים, תופעה זו נקראת "מים מקוניאלים".

Back to top button