מבזקיםפוליטי / מדיני

תתאפשר חופשה מהעבודה לצורך הצבעה בפריימריס

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת יואב קיש ודוד ביטן (הליכוד), לפיה ביום בו מתקיימות בחירות מקדימות (פריימריס) במפלגה בה חבר עובד והוא בעל זכות בחירה בה, יחויב מעסיק לאפשר לעובד לנצל יום חופשה מלא או חצי יום חופשה על חשבון ימי החופשה השנתית שלו, בתנאי שהעובד הודיע על כך לפחות 14 יום מראש.

עם זאת, אם יבקש העובד לנצל מספר שעות שאינו עולה על חצי יום חופש, ואם יבקש לנצל יותר מיומיים בשנה לצורך הצבעה בפריימריס, יהיה זאת כחופשה ללא תשלום. עובדי הוראה, גננות, סייעות ומטפלות במעונות יום הוחרגו מהצעת החוק, בשל הקושי שעלול להיווצר כתוצאה מהיעדרות מלאה או חלקית שלהם.

בעד הצעת החוק הצביעו חברי הכנסת קיש וביטן, ויו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו). ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הצביע נגד הצעת החוק והגיש הסתייגות לפיה לא יוכל עובד לנצל יותר מיום אחד בשנה לצורך הצבעה בפריימריס, אולם הסתייגותו נדחתה על ידי שאר חברי הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעת החוק אושרה לאחר מספר דיונים בהם התגלעו מחלוקות בין חברי הכנסת המציעים לבין נציגי משרדי הממשלה. נציגי המשרדים ביקשו בתחילה לאפשר יום חופשה שלם בלבד, ולא חלקים ממנו. עו"ד אור רוזנמן ממשרד העבודה והרווחה טען בדיון היום כי ניצול חלקי ימי חופש, ולא ימים שלמים, תקשה על העובד לנצל את יתרתם. רכזת תעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר, ביאן וותד, טענה כי האפשרות ליטול חלקי ימים מקשה על משרד האוצר לאמוד את עלות הצעת החוק. ח"כ ביטן אמר לנציגי המשרדים: "הרגתם אותנו. אפשר לחשוב שאנחנו דנים כאן על שינוי זכות העתירה לבג"צ".

בדיונים עלה חשש לפיו עובדים יעברו ממפלגה למפלגה על מנת שיוכלו ליטול מספר ימי חופשה. על כך אמר ח"כ ביטן בהומור: "זה יכול לקרות רק אצל הליכודניקים החדשים, שבהתחלה התפקדו למרצ ואחר כך לליכוד. תופעות דומות קורות גם בקרב מתפקדים ערבים". ח"כ קיש הוסיף: "זה באמת בטל בשישים. הגזמתם".

Back to top button