מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

ריבלין: 'צוק איתן' לא המבצע האחרון בעזה – חמאס ארגון רצחני קיצוני

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (חמישי) והניח זר בטקס לזכר נופלי "צוק איתן" במלאות שלוש שנים למערכה. בטקס שנערך בהיכל הזיכרון בהר הרצל, השתתפו ראש הממשלה, סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן ובני המשפחות השכולות.

"ב'צוק איתן' נלחמנו על הבית, על גני הילדים ועל בתי הספר, על הדרכים, השבילים הפרדסים והשדות, בעורף ובחזית. זו הייתה מלחמה על השגרה, על חיי יומיום. מערכה מוסרית, צודקת, של מדינה ריבונית המבקשת להגן על אזרחיה," הדגיש הנשיא והזכיר את עשרות הרקטות שנורו מידי יום על תושבי הדרום, המחילות שנחפרו תחת גני ילדים, ספריות וחדרי אוכל – תרחישי אימה שנמנעו תוך קרבות קשים בגבורה ובמחיר דמים. ״ללא ספק עוד נצטרך להמשיך ולהפיק את הלקחים, חלקם קשים וכואבים, אבל, 'צוק איתן' הביא לאזור שקט. שלוש השנים שחלפו מאז היו שלוש השנים השקטות ביותר בחזית הדרום בעשור האחרון. איננו שוכחים מה תרומת צה"ל וכוחות הביטחון ומה תרומתם של האזרחים אשר גילו תעצומות נפש במשך שנים ועמדו איתנים ונחושים בעורף."

הנשיא התייחס לאירועי הטרור החוזרים ונשנים אשר פוקדים את מדינתנו והדגיש: "איננו שאננים. ההיפך. אנו יודעים שמבצע 'צוק איתן' לא יהיה כנראה העימות האחרון. אנו נלחמים בארגון טרור, ארגון טרור שהוא אכזרי, קיצוני ורצחני ואנו ערוכים ומוכנים לתת מענה לכול תרחיש ולכול איום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הוסיף ואמר: "שיקומה של עזה הוא אינטרס ישראלי ואין לי ספק שגם הציבור בעזה חפץ בו. אולם, שיקום עזה מחייב את השבת בנינו הביתה והפסקת כל העוינות כלפי ישראל. כל עוד חמאס, ארגון טרור שפועל להשמדת ישראל, שלא מכבד חיי אדם, שלא מכבד זכויות אדם, ארגון רצחני ואכזרי, מנהל את עזה, עזה לא תשוקם. כל עוד חמאס ימשיך לעשות שימוש ציני בסיוע ההומניטרי שהוא מקבל ויפנה אותו להתחמשות ולהתעצמות צבאית, על חשבון דאגתו לאזרחיו, בהם הוא משתמש כבבני ערובה, עזה לא תשוקם."

"אתם איבדתם את היקר מכול," אמר הנשיא למשפחות השכולות והוסיף: "אין שיעור לכאבכם. שלוש שנים אחרי מבצע צוק איתן ישנם עוד כאלה שעבורם הקרב עדיין לא תם. פצועי מערכת צוק איתן, ממשיכים ומנהלים את המלחמה שאחרי המלחמה." הנשיא הדגיש את מחויבותה העמוקה של ישראל להשבתם של סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול ואמר: "השנה הלך לעולמו הרצל שאול. אבא של אורון. הרצל ביקש ממני ואני הבטחתי לו שנמשיך לפעול להשבתם של הבנים, אורון והדר. כאן בהיכל הזיכרון, אנו שבים ומבטיחים, מדינת ישראל תמשיך ותמלא את המשימה המוטלת עליה להשיב את אורון והדר הביתה לקבר ישראל. זוהי חובתנו המוסרית והאזרחית." בסיום דבריו, הזכיר הנשיא את מפקד סיירת צנחנים רב סרן חגי בן ארי שנפטר בינואר מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש במבצע צוק איתן, "גיבור בקרב וגיבור בקרב שאחרי הקרב," אמר הנשיא וסיים: "יהי זכרם של בנינו ובנותינו, אהוביכם היקרים, חקוק על ליבנו לעד.״

תמונת ארכיון

Back to top button