מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: 2 לוחמים נרצחו בפיגוע בירושלים

הותר לפרסום שבפיגוע הרצחני שהתרחש הבוקר (שישי) ליד הר הבית בירושלים נרצחו 2 לוחמים. לוחם נוסף פונה במצב קל-בינוני לבית החולים ומספר בני אדם נוספים שלקו בחרדה טופלו במקום.

3 מחבלים שהגיעו הבוקר לשטח ההר פתחו באש לעבר הכוחות. כתוצאה מכך נרצחו כאמור 2 לוחמים.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן התייחס לפני זמן קצר (שישי) במהלך ביקורו באזור הר הבית לפיגוע הקטלני בירושלים, ארדן אמר,"מדובר בקווים אדומים שנחצו, מדובר בפיגוע קשה מאוד והפיגוע נמצא עדיין בחקירה ויחייב אותנו לבחון את כל סידורי האבטחה בהר ובסביבתו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן הגיב לפני זמן קצר (שישי) לפיגוע הקטלני ליד הר הבית שבירושלים. דהן אמר,"הפיגוע בירושלים מראה רק מול מי אנחנו חיים. חז"ל אמרו לנו שיש לנו 3 מקומות שנקנו בכסף בארץ ישראל: מערת המכפלה, הר הבית ושכם. בשבוע האחרון יש מאמץ פלסטיני גדול לקעקע את השייכות של מקומות אלו לעם היהודי. זה התחיל בהחלטת אונסק"ו שמירת המכפלה היא אתר מורשת פלסטיני ונמשך היום בניסיון של שלושה טרוריסטים פלסטינים בהר הבית".

כנגד המאמץ הזה מדינת ישראל צריכה לחזק את שלטונה ואחיזתה במקומות אלו ולהבטיח את האפשרות שכל יהודי יוכל להתפלל בהם בכל זמן ובבטחה. אני מתפלל לרפואתם של הפצועים. טוב עשתה המשטרה שסגרה את הר הבית וכדאי שייסגר עד אשר יובטחו השקט והביטחון בהר."

בעקבות פיגוע הירי ליד הר הבית שבירושלים, החליט מפקד מחוז ירושלים לפנות את האנשים שנמצאים בשטח ההר. בנוסף שערי הר הבית נסגרו.

הפראמדיקים של מד"א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר שהגיעו על אופנועי מד"א למקום סיפרו: "סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו ל-3 פצועים מירי, ראינו 3 גברים בשנות ה- 30 כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום הם סבלו מפצעי ירי, 2 מהם היו במצב קשה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול. הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב."

כאמור בבית החולים נקבע מותם של 2 הלוחמים.

סכין שנתפסה בזירת הפיגוע

 

Back to top button