בריאותמבזקים

בדיאטה ולא יורדים במשקל ? 10 סיבות שעלולות לעכב את הירידה במשקל

אחרי אין סוף התלבטויות וניסיונות החלטתם שוב לנסות לרדת במשקל. הפעם אמרתם לעצמכם שזאת תהיה הפעם האחרונה ואתם נחושים מאוד "לא אפסיק את הדיאטה הזאת עד שלא ארזה"… מלמלתם לעצמכם… אתם בתוך התהליך כבר מספר שבועות אך אינכם מרגישים בשינוי. ייתכן שלא הכל תלוי רק במה שאתם אוכלים או לא אוכלים. קבלו מספר סיבות שעשויות לעכב את הירידה במשקל, טיפול בגורמים אלה בשילוב עם הדיאטה או ליתר דיוק תזונה נכונה יבואו אתכם לרגע המיוחל שבו תוכלו לעלות על המשקל ולנשום לרווחה בסיפוק…

אז לפניכם 10 סיבות שעלולות לעכב את הירידה במשקל :

1. מוותרים על ארוחת הבוקר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנשים רבים מוותרים על ארוחת הבוקר מסיבות כאלה ואחרות, דבר אשר פוגע באורח חיים בריא שאמור לתרום לחילוף החומרים בגוף ולאיזון.

מערכת העיכול במהלך הלילה עובדת בכדי לפרק את המזון. כשאנחנו מתעוררים משינה מערכת העיכול במצב מנומנם, כך שעל מנת שהגוף לא יכנס למגננה (סטרס) אנו חייבים לאכול משהו, אחרת הגוף יחל באגירת שומן.

כשהגוף מרגיש תחושת רעב הוא נכנס למגננה ומתחיל לשמור לעצמו מזון (אגירת שומנים). רבים חושבים כי הרעבה של הגוף תביא לירידה במשקל, אך כפי שהסברנו, ההפך הוא הנכון. לכן מומלץ לאכול לאורך כל היום מנות קטנות. זכרו כי אינכם אמורים להרגיש בתחושת רעב במהלך היום !

דבר נוסף וחשוב לשכור כי אי אכילה של ארוחת בוקר גורמת לירידת הסוכרים בגוף, מה שגורם להתקפי רעב שבהמשך גורמים לאכילה מהירה של מזון מתוק, זאת משום שהגוף שלנו דורש להעלות את רמות הסוכר בדם וכמה שיותר בהקדם.

ארוחת בוקר חשובה מאוד !

2. מחשבות מטרידות אשר משפיעות באופן ישיר על התיאבון

במחקר שנערך באוניברסיטת ייל שבארצות הברית נמצא כי אנשים נוטים לחשב את כמות המזון לפי העין ולא לפי מה שבאמת הגוף זקוק לו וזאת תוך כדי מחשבה עצמית "וואו האוכל לא ישביע אותי" וממלאים את הצלחת הרבה ומעבר למה שבאמת הם צריכים לאכול. המשפט: "עין גדולה ובטן קטנה" נולד בדיוק כהסבר לתופעה זו. מומלץ להגיש כמות אוכל קטנה במחשבה כי הכמות תספיק להשביע אתכם. שתיית מים חצי שעה לפני הארוחה תגרום לכם לתחושת שובע יותר מהירה. עליכם לזכור כי תחושת השובע תגיע מאוחר יותר לאחר הארוחה, ולכן אל תצפו לשבוע תוך כדי הארוחה כי זה יגרום לכם לאכול יותר ממה שאתם צריכים.

מחשבות מטרידות

3. חוסר בשעות שינה, כן כן הגוף מוריד קלוריות בשינה

על פי מחקרים שנעשו בנושא הוכח כי חוסר שינה הוא הגורם העיקרי להאטה בירידה במשקל. כשהגוף שלנו עייף הוא זקוק למקורות אנרגיה שיסייעו לפעילות המוח וכשהמוח מחפש אנרגיה הוא זקוק בעיקר לסוכר. התחושה מלווה ברעב עם העדפה ברורה לאכילת מזונות מתוקים או עשירים בפחמימות. כשאנחנו בדיאטה ובמיוחד בזמן שאנחנו עייפים, הרבה יותר קשה להימנע מפיתויים ומאכילת דברי מתיקה. במחקר שנעשה במשך 8 שנים על אלפי בני אדם נמצא כי אותם אנשים שישנו מתחת ל-5 שעות בלילה בגילאי 32-60 העלו את הסיכון באופן משמעותי לעלייה בלחץ הדם. לעומת זאת כאלה שישנו בין 7 ל-8 שעות בלילה רמת הסיכון הייתה נמוכה יותר.

עוד נמצא כי חוסר שינה גורם לשינויים נויו קוגנטיביים קשים המתבטא בשינוי במוח המשפיע על מערכת העצבים המרכזית. חוסר בשעות שינה עשוי להשפיע על מצב הרוח ועל ההורמונים בגוף אשר מתבטאים בהשמנה וקושי בירידה במשקל. דאגו לישון בלילה לפחות 7-8 שעות.

דאגו לישון בלילה לפחות 7-8 שעות.

4. ישיבה ממושכת ושעות עבודה מרובות ללא פעילות

כיום רבים מאיתנו עובדים במהלך רוב שעות היום כשאנחנו בישיבה. הישיבה הממושכת ללא ספק מקשה על הירידה במשקל והדיאטה אינה תלויה רק במה שאנחנו אוכלים אלא גם בכושר ובפעילות שאנו מבצעים. שריפת הקלוריות בגוף נעשית בעיקר בעזרת פעילות גופנית אשר תורמת גם לחילוף חומרים יותר מהיר. לכן דאגו לעשות פעילות גופנית לפחות 30 דקות ביום כאשר הפעילות המומלצת ביותר לשריפת קלוריות היא ריצה. מחקרים גם מראים כי ריצה לא רק עוזרת להורדה במשקל אלא גם מאריכה את החיים. אתם עדיין יושבים ? אז קדימה צאו לריצה…

ישיבה ממושכת ושעות עבודה מרובות ללא פעילות

5. מדלגים על ארוחות ומנשנשים לסירוגין

הגוף שלנו לומד להתרגל מהר מאוד לאורח החיים שאנו מכתיבים לו. אכילה של ארוחות מסודרות בפרקי זמן קבועים יסייעו באופן משמעותי לירידה במשקל. הגוף לומד את קצב הארוחות ומתכונן לפרק את המזון בין ארוחה לארוחה. דאגו לאכול ארוחות מסודרות בפרקי זמן קצובים מראש והשתדלו שלא לנשנש בין ארוחה לארוחה. אין ספק כי הדבר יסייע באופן משמעותי לירידה במשקל.

6. עושים דיאטה ללא תכנון מקדים ותוכנית פעולה מסודרת

כפי שכבר הוסבר בסעיף הקודם, חוסר תכנון של הדיאטה עלול להוביל לכישלונה. אנו צריכים, טרם התחלת הדיאטה, להכין באופן מדויק את קצב הארוחות והתפריט. זכרו כי סדר והתמדה הוא המתכון לדיאטה נכונה ולקבלת תוצאות חיוביות בפרק זמן קצר יחסית.

7. אוכלים מהר מידי ?

אז איך אכילה מהירה קשורה לדיאטה ? קבלו נתון מעניין. ידוע לנו כי תחושת השובע אינה אמורה להגיע מיד עם האכילה ובזמן האכילה אלא מאוחר יותר, בדר"כ 2-3 לאחר סיום הארוחה. כשאנו אוכלים מהר, סביר להניח כי אנו צורכים הרבה יותר מזון ממה שהגוף שלנו זקוק לו. הגוף אינו מרגיש במהלך הארוחה בתחושת השובע ואנו ממשיכים לאכול ולאכול על מנת להגיע לתחושה זו. אך מדובר במחשבה מוטעית ושאינה נכונה. אכלו מנות קטנות ובקצב איטי ותיהנו מהאוכל – אל תדאגו תחושת השובע תגיע…

אכלו מנות קטנות ובקצב איטי ותיהנו מהאוכל

8. שותים משקאות ממותקים

שתייה של מיצים אינה מומלצת בזמן הדיאטה מאחר ויש בה המון סוכר ולא מעט קלוריות (כן.. כן… גם משקאות דיאטטיים). בזמן הדיאטה מומלץ לשתות בעיקר מים. שתייה מרובה של מים עוזרת לתחושת השובע ללא דאגה לקלוריות.

לשתות בעיקר מים

9. חוסר באכילת ירקות (בדגש על ירקות ולא פירות)

אכילת ירקות בזמן הדיאטה חיונית ומומלצת מאוד. שימו לב כי מדובר בירקות ולא בפירות אשר מכילים המון סוכר וקלוריות. לרוב ימליצו לכם הדיאטניות לאכול במהלך הדיאטה בין 5 ל-7 ירקות ביום. מומלץ לשלב את כל סוגי הירקות (מלפפון, גמבה אדומה, גזר, כרוב, סלק ….) בירקות יש הרבה מים וכפי שכבר אמרנו מים מסייעים לדיאטה שלנו.

לאכול במהלך הדיאטה בין 5 ל-7 ירקות ביום

10. חוסר התמדה וכוח רצון

איזה מייאש להתחיל בדיאטה ולראות שכל פעם שאנו עולים על המשקל, נשארנו אותו הדבר או במקרה הגרוע עלינו במשקל. אם התחלתם את הדיאטה היו נחושים והתמידו. זכרו גם שבדיקת המשקל חייבת להיעשות תמיד באותו האופן, מומלץ להישקל בבוקר לאחר השינה ולאחר שעשינו פיפי. גם אם לא רואים שיפור המשיכו והתמידו ואל תתייאשו. הייאוש יגרום לכם לחרוג מהדיאטה ולוותר לעצמכם. אל תתפתו לשבור מהר את הדיאטה ולהתחיל לנשנש מתוקים. אם תדאגו לשמור ולפעול לפי כל הסעיפים שדיברנו עליהם עד כה, אין ספק כי אתם בדרך הנכונה לירידה במשקל. בהצלחה.

Back to top button