מבזקיםצרכנות

ניהול מוניטין לעסק – כיצד זה עובד

שמירה על השם הטוב שלנו חשובה לנו בחיינו החברתיים, וכך גם לאתר העסק שלנו. בעולם האינטרנט נקרא תחום זה ניהול מוניטין, או בשמו האנגלי ORM – Online Reputation Management.

תחום זה מתמקד בעיקר במצבים שבהם השם הטוב של העסק נפגע בגלל תלונה של לקוח בפורום או בפייסבוק, ביקורת שלילית על מוצר של חברה או הופעת שם החברה בפסקי הדין של תקדין – המאגר המשפטי של פסקי הדין הנגיש לציבור הרחב בישראל.

ההבדל בין ניהול מונטין לקידום אתרים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשמדברים על קידום אורגני – מדובר על תהליך שמטרתו לשפר את החשיפה של אתר מסוים במנועי החיפוש, על כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות, אותן מחפש קהל היעד של העסק. מדובר בתורה בפני עצמה ולא ניכנס לפרטי פרטים במאמר הנוכחי לגבי איך זה עובד.
תהליך של ניהול מוניטין, לעומת זאת – הוא קידום של מספר רב של תוצאות (ולא רק אתר אחד), על מנת לגרום להן להופיע במיקומים טובים יותר על חשבון התוצאה (או התוצאות) השליליות שאנו רוצים לדחוק למטה בחיפושים.
במילים אחרות, ניהול מוניטין זה בעצם תהליך של קידום מספר אתרים או מספר תוצאות למטרה מאד מסוימת.
עכשיו נראה איך בדיוק ניהול מוניטין עובד.

עוד מאמרים בתחום האינטרנט:

הסטרטאפ שמציע את חבילת הסלולר הזולה בישראל
הרשות הפלסטינית: חסמנו כמה אתרי חדשות המזוהים עם חמאס

הוציאו שם רע על העסק – מה עושים?

תוצאות שליליות אינן נעימות לאיש. הדרך היעילה ביותר להעלים את התוצאות האלה היא באמצעות קידום התוצאות הטובות והמחמיאות על פני התוצאות השליליות. זוהי, למעשה, עבודה למקדם אתרים אשר בעזרת ביטוי אחד דוחק את התוצאה השלילית למטה בתוצאות. ובינתיים, מה אפשר לעשות כדי להיפטר מהתלונה המוסיפה להכתים את שמכם? אלה כמה דגשים לפעולה:

להפיץ סרטון תדמיתי – סרטוני יוטיוב איכותיים נוטים להגיע לתוצאות ראשונות בגוגל. אם יש לכם סרטון תדמית איכותי כדאי להעלות אותו עם השם של החברה ולדחוק את התוצאה השלילית למטה.

לפתוח בלוגים – ניתן לפתוח בלוגים בחינם ולהכניס לתוכם תוכן איכותי. בלוג טוב יכול להגיע למקומות הראשונים בגוגל.

לפתוח עמוד בפייסבוק – רשת הפייסבוק היא רשת חברתית עוצמתית אשר תופסת את המקומות הראשונים בגוגל. ניתן לפתוח עמוד פייסבוק עסקי עם השם של החברה ולהקפיץ שם החברה למעלה.

לבקש להוריד את התלונה – זה לא תמיד עוזר, בעיקר כשמדובר באתר חדשות אשר אוהב לפרסם ידיעות "עסיסיות" על חברות ואנשים, אך אם מדובר בפורום קטן, בקשה זו בהחלט יכולה להיות לגיטימית.

לפתוח עמוד יוטיוב – בדומה לעמוד בפייסבוק, גם ביוטיוב אפשר לפתוח ערוץ על שם החברה ובכך לקדם את שמה ולדחוק את תוצאת החיפוש הבעייתית.

אפשר גם למנוע – במקרים מסוימים ניתן למנוע את הופעתו של מוניטין שלילי על ידי התנהגות הוגנת. אך לעתים התלונות אינן תלויות במעסיק והחברה סופגת תוצאה שלילית בגלל לקוח כפוי טובה או עובד שהחליט לנקום במעסיק. כדי לנסות למנוע מצבים כאלה מומלץ למקם את כל האתרים האיכותיים בעמוד הראשון של גוגל (ועדיף גם בשני).

לסיכום, מוניטין רע פוגע בתדמית של העסק, אך הוא אינו גזרת גורל. באמצעות מקדם אתרים טוב ניתן להוריד את תוצאת החיפוש המטרידה. רק שיש להביא בחשבון שהתהליך עשוי לקחת זמן.

קרדיט pixbay

Back to top button