מבזקיםפוליטי / מדיניתנועה ותחבורה

"כביש 232 ו-34 בדרום אינם עומדים בתנאים להצבת רמזורים"

בהמשך לפנייה של תושבים מעוטף עזה ללשכתו של ח"כ חיים ילין (יש עתיד), התכנסה היום (חמישי) וועדת הכלכלה של הכנסת לדון בהצבת רמזורים בכביש 34 וצומת 232 (גבים וספירים).

ח"כ ילין, יוזם הדיון, אמר בפתח הדיון כי "עשרות התאונות, ההרוגים והפצועים כתוצאה מהעדר רמזורים בצמתים אלה מהווים תמרור אזהרה לכולנו. לא הגיוני שכמעט כל שבוע אנחנו שומעים על תאונה נוספת והמדינה עוצמת עיניים ולא מטפלת בסוגיה. אלפי בני נוער, סטודנטים, תושבים ועובדי המקום עומדים בסכנה יום יומית בנסיעה בעורק תחבורה ראשי שיש בו חוקים אך אין בו תשתיות מתאימות."

בתגובה לבקשתו של ח"כ ילין, טענו נציגי משרד התחבורה כי בשביל להגדיר מוקד סיכון ובהתאם להקצות לו תקציבים לשיפור והצבת רמזורים דרושים נתונים של 8 תאונות בשלוש שנים, ואלו אמרו כי הצמתים 232 וכביש 34 אינם עומדים בתנאים אלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמונות מתאונות שאירעו בכביש 232 

אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, אמר בתגובה כי הנתונים שעליהם מסתמכים משרד התחבורה לא תואמים למציאות בשטח. "ספירת התאונות של משרד התחבורה נלקחת מנתוני הלמ"ס שלא מחשיבים פצועים שלא היו זקוקים לאישפוז של מעל יום אחד בבתי החולים, מה שמוחק תאונות רבות מהמרשם" אמר שוסטר.

אורי ביטון, תלמיד י"ב שהגיע לוועדה העיד כי "אנחנו רגילים כל בוקר להגיע לבית ספר ולדבר על התאונות שראינו בדרך. בגיל שלי לא צריכים לראות דברים כאלה ולא להתעסק בזה כל כך הרבה. אנחנו לומדים נהיגה וכל פעם מזהירים אותנו שזה צומת מסוכן".

נירה שפק, ראש מטה "יש עתיד" בעוטף עזה הגיעה לדיון ואמרה כי "כמות התאונות רק גדלה, מדובר במוקד סיכון ברור ועדיין לא מטפלים בכך כראוי."

בסיום הדיון הנחה כבל את משרד התחבורה לבצע בדיקה מסודרת של כמות התאונות שאירעה בזמן האחרון ולהעביר את החלטתם בנושא תוך שבועיים. במקביל ידבר עם מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל נתיבי ישראל לגבש פתרון בהתאם.

ח"כ ילין אמר בתום הדיון כי "מדובר בצעד חשוב לטובת חייהם של תושבי הדרום. לא הגיוני שכל בוקר הם יחששו להגיע ללימודים או לעבודה כי המדינה מתעלמת מהם. אמשיך ללוות את הנושא עד אשר יוצבו רמזורים שיעשו סדר במקום וימנעו תאונות נוספות ומיותרות."

Back to top button