מבזקיםתנועה ותחבורה

הגעתם למוסך עם חלפים שרכשתם לבד? המוסך חייב לתת לכם שירות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה אתמול (חמישי) תקנות מתוקף החוק לרפורמה בענף הרכב שנועדו למנוע מצב שבו בעל רישיון בענף (יבואנים, מוסכים ועוד) מסרבים לתת שירות. היו"ר כבל פתח ואמר כי המטרה היא ששום גורם בענף לא יסכל את התחרות ויסרב לתת שירות, וכך יהפוך את הרפורמה בענף לאות מתה. הוא הוסיף וביקש להקים מוקד שאליו ניתן יהיה להתקשר ולהתלונן על מקרים של סירוב לתת שירות.

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה הציגה את התקנות ואמרה כי הן מבקשות לקבוע כי לקוח שמגיע למוסך עם מוצרי התעבורה (חלפים) שרכש בעצמו יזכה לקבל שירות והמוסך לא יוכל לסרב לטפל בו, בתנאי שהמוצרים נרכשו כדין. היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, אמרה כי אין התנגדות לתת שירות, אולם המוסכים לא מוכנים לתת אחריות על מוצרי תעבורה שהם לא יודעים איפה נקנו. היו"ר כבל מתח ביקורת על כך ואמר בתגובה כי היה מצפה מהמוסכים לא לעשות לצרכנים מה שהם לא רוצים שהיבואנים יעשו להם. הר אבן הוסיפה כי מדובר בעניינים מקצועיים, והיו"ר כבל אמר בתגובה כי גם כשהיבואנים ביקשו שלא לתת אחריות זה היה מטעמים מקצועיים, ודחה את הטענה.

כמו כן נקבע בתקנות כי לא ניתן יהיה להתנות שירות בשירות וכן המוסכים והיבואנים לא יוכלו להפלות בין לקוחות דומים. עם זאת הובהר כי ניתן יהיה להציע את אותו שירות בתנאים שונים לשני לקוחות שונים, למשל לתת הנחה ללקוח קבוע שלא ניתנת ללקוח מזדמן. עו"ד אהוד שניידר, המייצג את איגוד יבואני הרכב, ביקש לאפשר לסרב לתת שירות ללקוח לא מרוצה שמציב שילוט בפתח המוסך וקורא לאנשים לא להיכנס אליו, או צועק על עובדים. היו"ר כבל דחה את הבקשה ואמר כי במקרים כאלה זה תפקידו של בית המשפט להחליט מי מהצדדים צודק. הוא הוסיף כי הדבר יאפשר לכל אחד לעשות שבת לעצמו ולהתחמק ממתן השירות, ואמר כי לא תמיד מה שרואים על פני השטח זה באמת מה שקרה. עם זאת בתקנות הובהר כי אין חובה לתת שירות ללקוח שלא שילם בזמן תמורת שירות קודם שקיבל, והוא חייב כסף ליבואן או למוסך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, סיפר כי התופעה של לקוחות שבאים למוסך עם חלפים שרכשו בעצמם הולכת ומתרחבת, ואמר כי "זה כמו לקוח שמגיע למסעדה ולא רק שהוא הביא את הסנדביץ' הוא גם יכול לתבוע אם קיבל קלקול קיבה". היו"ר כבל אמר בתגובה כי בסוף זה כמו שאפשר להביא מהבית פופקורן לקולנוע, אבל בסופו של דבר רק מעטים עושים זאת. בתום הדיון אישר היו"ר כבל כי התקנות יכנסו לתוקף כ-30 יום לאחר פרסומן ברשומות.

Back to top button