מבזקיםצבא וביטחון

במחזור הגיוס יולי-אוגוסט 2017 יתגייסו כ-153 מתנדבים מחו"ל

האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון מפרסם היום (ראשון) את נתוני הגיוס של מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים. על פי הנתונים, במחזור הגיוס יולי-אוגוסט 2017 יתגייסו כ-153 מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים, מכ-12 מדינות שונות, 122 מתוכם מתנדבים בנים ו-31 מתנדבות בנות. לראשונה במסגרת תכניות חו"ל-מח"ל ועולים חדשים: מתנדב יליד הונדורס ומתנדבת מתאילנד. יהדות ארה"ב חזרה השנה להוביל: כ-45% מכלל המתנדבים הם ממדינות צפון אמריקה וכ-38% הם מתנדבים מיהדות צרפת שהובילה בשנתיים האחרונות.

החל מהיום יחל הגיוס של מחזור יולי-אוגוסט 2017 של תכניות מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים, תכניות הכנה לקראת גיוס אשר מוביל האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בשיתוף אגף צעירים במשרד העלייה והקליטה. במהלך התכניות עוברים החיילים לעתיד הכנה פיזית ומנטאלית לקראת גיוסם לצה"ל, הכוללת בין היתר מסעות, אימונים ומפגשים עם קציני צה"ל, טיולים בכל רחבי הארץ מדרום עד צפון ולרוחבה, מבקרים באתרי מורשת ומסיירים במוזיאונים, פוגשים ומכירים את החברה הישראלית על כל גווניה, משפרים את העברית בשיעורים המועברים ע"י חיילות צה"ל – כל זאת ועוד על מנת ללמוד על צה"ל, על אופי ותנאי השירות בדגש על זכויותיהם כחיילים בודדים, ולהגיע לשירות הצבאי בשלים ומוכנים.

השנה במחזור יולי-אוגוסט, כ-68 חניכים מכלל המתגייסים מגיעים מארה"ב, וכ-58 מגיעים מצרפת, זאת לאחר כשנתיים בהן הובילה יהדות צרפת את אחוזי הגיוס של מתנדבי חו"ל. כמו כן את התכניות סיימו גם כ- 8 חניכים מבריטניה, כ-5 חניכים מדרום-אפריקה, כ-3 מבלגיה, כ- 3 ממקסיקו, כ-2 מאוסטרליה, כ-2 מקנדה, כ- 1 מאוסטריה ולראשונה- מתנדב יליד מדינת הונדורס ומתנדבת מתאילנד. בתכניות ההכנה משתתפים חניכים מכ- 12 מדינות, ורובם יתגייסו לצה"ל במהלך אוגוסט הקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מריסה מתאילנד ומייקל מהונדורס | צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

לפני כשלוש שנים הושלמה עבודת מטה משותפת לאגף הביטחוני–חברתי במשרד-הביטחון ולצה"ל, להתאמת נושא ההכנות לשירות לאוכלוסיות מתגייסי התפוצות במסגרתה הוחלט על הקמת תכניות הכנה לקראת גיוס לעולים חדשים ולמתנדבי חוץ לארץ (מח"ל). תכניות אלו נמצאו בעלות ערך קריטי להשתלבות בשירות ואף הוגדרו כתנאי לגיוסם של מתנדבי חוץ לארץ.

שרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר בירכה את העולים והמתנדבים מחו"ל עם סיום הקרוס וציינה: "אני מאחלת לכם בשמי ובשם שר הביטחון אביגדור ליברמן שירות נעים ומאתגר! בקרוב אתם- כח המגן שלנו. אני בטוחה שתעשו זאת באותה מוטיבציה שדחפה אתכם להגיע לכאן. הכנו אתכם לקראת השירות הצבאי, נלווה אתכם לאורכו, ונהיה אתכם גם בסיום השירות ובהכנה לחיים האזרחיים. בשם אזרחי מדינת ישראל אני מאחלת לכם בהצלחה בדרככם! "

צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

אודי דרור ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים, באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון אמר כי: "אנו במשרד הביטחון גאים על קיום תכניות אלה, ומברכים את המתגייסים על ההחלטה לעלות ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל. אנו מקיימים מאמצים רבים לעידוד גיוס יהדות התפוצות והכנתם לקראת שירות משמעותי וקרבי, ושמחים לראות כי בכל שנה ניתן לראות גידול של כ-5% מהשנה הקודמת בגיוס מתנדבי חו"ל ועולים".

צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

Back to top button