חדשות חוץמבזקים

רוחות מלחמה מנשבות: מתיחות שיא בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית

בימים האחרונים גוברת המתיחות בין הממשל בוושינגטון לפיואנגיאנג ורוחות מלחמה מנשבות בחצי האי הקוריאני ובאוקיינוס השקט. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר השבוע כי מוטב לקוריאה הצפונית שלא לאיים על ארצות הברית אחרת תחטוף אש וזעם שהעולם עוד טרם ראה, כלשונו. את הדברים אמר טראמפ בתגובה לאיומים הנשמעים מצידו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און שאמר שארצו תתקוף את האי גואם הנמצא במערב האוקיינוס השקט ובשטח חסותה של ארצות הברית.

היום (שבת) דיווחה קוריאה הצפונית על גיוס המוני של לפחות 3 וחצי מיליון אזרחים לשורות הצבא שהביעו את רצונם להתנדב במטרה להילחם כנגד צבא ארצות הברית. באי גואם לא נשארו אדישים לאיומים וצוותי ההגנה האזרחית הפיצו ל-163 אלף התושבים באי חוברת הסברה כיצד יש לנהוג במקרה של התקפת טילים. כוננות הספיגה באי הינה 14 דקות בלבד, ע"פ הערכות, עד לפגיעת טיל בליסטי שישוגר מצפון קוריאה. החוברת שחולקה לאוכלוסיה, בין היתר כוללת מידע על רשימת מקלטים הנמצאים בסמוך לבית, מקום העבודה או בית הספר, אזהרה שלא להסתכל על כדור האש או ההבזק מחשש לעיוורון ופעולות כמו לשכב על הקרקע, לכסות את הראש ולהמתין לפחות 30 שניות, שטיפת הגוף בהמון סבון ומים והוראות נוספות. החוברת מכילה גם הנחיות לסילוק פסולת רדיואקטיבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלילה אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "אם הוא יחליט (מנהיג קוריאה הצפונית) לתקוף בגואם, או בכל שטח אמריקני אחר או מי מבעלות בריתה של ארצות הברית, הוא יתחרט על כך מהר מאוד".

כמו כן, הנשיא טראמפ שוחח מוקדם יותר היום בטלפון עם נשיא סין, שי ג'ינפינג בנוגע למתיחות הגוברת בין המדינות והשניים סיכמו כי האינטרס בין ארצות הברית לסין הינו משותף והשניים חזרו על מחויבותם לפירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני ולהגנה על השלום והיציבות באזור.

בסוכנות הידיעות הסינית דווח כי הנשיא הסיני אמר שעל נשיא ארצות הברית טראמפ לנהוג באיפוק ולהימנע מאמירות שעלולות להגביר את המתח.

צוללת אמריקנית באי גואם

 

ממתינים לפקודה – כך נראה הבוקר האי בשידור חי

Back to top button