חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: שדד, רצח והצית את דירתו של פיליפ בקר בתל אביב

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית משפט המחוזי בעיר נגד ויאצ'סלב רייכלין, בן 38 מחיפה, בגין רצח פיליפ בקר ז"ל, הצתה, סחיטה באיומים וסחיטה בכוח, זיוף בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות) ועבירות נוספות. רייכלין שהשתחרר לפני מספר חודשים ממאסר נעצר שוב כשבוע לאחר שחררו בגין הרצח.

לפי כתב האישום בין רייכלין לבקר נוצר קשר אינטרנטי באמצעות אתר הכרויות, שלאחריו שוחח רייכלין עם בקר בטלפון וקבע להיפגש עמו בדירתו של בקר בתל אביב ב- 14.7.17 על מנת לקיים עמו יחסים אינטימיים. ב- 14.7.17, בסביבות השעה 23:00, בדירתו של בקר, הציג עצמו בפני רייכלין כרופא העובד בבית חולים אסותא בתל אביב. לאחר מכן, קיימו השניים יחסים אינטימיים, והשניים נותרו יחד עד ל-15.07.2017 לפנות בוקר.

במהלך הימים שלאחר מכן, החליט רייכלין לדרוש כספים וחפצי ערך מבקר בתמורה ליחסים האינטימיים שיקיים עמו, זאת על סמך המצג שבקר הציג בפניו כי הוא רופא בבית חולים, מצג שבעקבותיו הסיק רייכלין כי לבקר יש יכולת כלכלית גבוהה. רייכלין ובקר שוחחו מספר פעמים טלפונית, ובאחת השיחות הציע רייכלין לבקר להיפגש עמו בשנית, על מנת להוציא לפועל את תכניתו לדרוש ממנו כספים וחפצי ערך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אמבולנס מד"א בזירת הרצח בתל אביב | צילום: דוברות מד"א

בתאריך 22.07.2017 ב- 10:40 בערך, נפגשו בשנית רייכלין ובקר בדירה. לאחר שקיימו יחסים אינטימיים, דרש רייכלין מבקר כי ייתן לו כסף וחפצי ערך בתמורה ליחסים האינטימיים שקיים עמו. הבקר סירב לדרישותיו הכספיות של רייכלין ממנו, ובין השניים התפתח ויכוח קולני, שבמהלכו איים רייכלין על בקר כי יפיץ ברבים, לרבות במקום עבודתו של בקר, את נטיותיו המיניות של בקר, במטרה לפגוע בשמו הטוב ובצנעת הפרט שלו, וכל זאת על מנת להניע את בקר להיענות בחיוב לדרישותיו הכספיות. למרות זאת, דרש בקר מרייכלין לעזוב את הדירה לאלתר. בשלב זה, רייכלין החליט לשדוד את בקר, בכך שיגנוב מהדירה כספים, חפצי ערך ומסמכים השייכים לו, תוך הפעלת אלימות קשה כנגדו ככל שיידרש, כל זאת על מנת לנטרל את בקר ובכך למנוע את התנגדותו למעשה השוד אותו תכנן.

לצורך כך, הצטייד רייכלין בבקבוק יין מלא, שאותו לקח מסלון הדירה, הסתיר אותו מאחורי גבו, ונכנס בעקבות בקר לחדר השינה בדירה. כשבקר התכופף, הכה רייכלין בחוזקה באמצעות בקבוק היין בראשו. כתוצאה מהמכה, נפל בקר כשהוא מדמם דימום רב מאזור המכה, ובהמשך, דחף אותו לכיוון המטבח וגרם לו להיחבט מהשיש בראשו, עד שאיבד הכרתו. רייכלין ניצל את עובדת היותו של בקר מחוסר הכרה, והחל לערוך חיפוש בדירה על מנת למצוא בעצמו חפצים יקרי ערך וכסף שאותם התכוון לגנוב. רייכלין הפסיק את חיפושיו כששמע רעש מכיוון המטבח וכשניגש למטבח ראה את בקר עומד על ברכיו בניסיון להתרומם ולהגיע לחלון המטבח. בשלב זה, ומאחר שלא עלה בידיו של רייכלין לנטרל את בקר על אף האלימות הקשה שהפעיל כנגדו, החליט רייכלין להמית את בקר. לצורך כך לקח רייכלין בקבוק יין נוסף והכה אותו באמצעותו בחוזקה בראשו ובאגרופים בפניו של בקר עד שאיבד שוב את הכרתו ונפל על רצפת המטבח. בהמשך, כשראה רייכלין כי בקר עדיין מראה סימני חיים, הביא מגבת ממקלחת הדירה, השחיל אותה תחת ראשו, ליפף אותה סביב צווארו, לחץ בחוזקה על גרונו וחנק אותו עד שהפסיק לנוע ולחרחר ונפח את נשמתו.

צילום: משטרת ישראל

 

במהלך רצף האירועים האלימים הקשים שנקט רייכלין כלפי בקר, נטל רייכלין את חפצי הערך שמצא בדירה לרבות כסף מזומן, מספר כרטיסי אשראי שלחלקם היה מוצמד הקוד הסודי, כ-40 קופסאות סיגריות ושני בקבוקי בושם, וכן מסמכים השייכים לבקר לרבות דרכונים, פנקס שיקים ותעודת זהות, וכן שני מכשירי טלפון סלולריים של בקר. לאחר מכן, הצית רייכלין את הדירה, ביודעו שבקר מוטל על רצפת הדירה ללא רוח חיים, ואז עזב את הדירה כשהוא נושא עמו את הפריטים הגנובים. בהמשך, מהרגע בו עזב את הדירה בוערת, ועד ל- 24.7.17, המועד בו נעצר על ידי משטרת ישראל, ביצע רייכלין הונאה בכרטיסי החיוב הגנובים בכך שהשתמש בהם לביצוע תשלומים בבתי עסק שונים, משך כספים מבנקטים שונים בסך כולל של כ-3,800 ₪ וביצע העברה בנקאית מחשבון הבקר לחשבונו בסך של כ-3,000 ₪. כמו כן, רכש שני מכשירי טלפון סלולרי באמצעות אחד מכרטיסי החיוב הגנובים בסך של כ-5300 ₪ וזאת באמצעות זיוף ושימוש בתעודת הזהות המזויפת של בקר. בנוסף, זייף רייכלין 2 שיקים על סך 10,000 ₪ כל אחד, מפנקס השיקים שגנב מהדירה, במטרה להפקידם בהמשך לחשבון הבנק שלו.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אניס כי "…אין צורך להכביר מילים אודות חומרת מעשיו של רייכלין, שביצע באכזריות רבה ובדם קר, את הרצח המחריד של בקר בשל בצע כסף. רייכלין גילה נחישות והתמדה בהגשמת מזימתו הזדונית לסחוט אתבקר ומשזו לא צלחה עקב התנגדותו של בקר, החליט לרצוח אותו, ולצורך מימוש החלטתו זו הפעיל כנגד בקר אלימות קשה ביותר….. גם כאשר קרס בקר ואיבד את הכרתו, לא הרפה ממנו רייכלין, וכל אימת שנידמה היה לו שבקר מצליח להתאושש, המשיך באלימות קשה כלפיו, ובסופו של דבר חנק אותו באמצעות מגבת עד שבקר נפח את נשמתו. אם לא די בזאת, לאחר שרצח רייכלין את בקר, הצית את הדירה במטרה להעלים ראיות, כאשר ידע שבקר מוטל על ריצפת הדירה ללא רוח חיים."

Back to top button