חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

נתפס נהג משאית בכביש 4 שהוביל מטען חורג בניגוד לחוק

אתמול (חמישי) במהלך פעילות אכיפה של שוטרי אגף התנועה בכביש 4, זיהו השוטרים משאית סמיטריילר ארוכה מאוד המובילה מטען שעל פניו נראה חורג באורכו.

השוטרים עצרו את הנהג במקום בטוח בסמוך למחלף מורשה, ובבדיקה של השוטרים התברר כי מדובר בסמיטריילר עם עגלה מתארכת שנהוגה על ידי תושב נצרת בן 31 המובילה ברזל לבניין קונסטרוקציות ליציקות בטון.

לאחר שהשוטרים ביצעו מדידות של המטען נמצא כי אורך הרכב כ- 23 מטר, מה שמחייב עפ"י החוק ליווי עצמי של אותו מטען, בנוסף החריגה של המטען הייתה גם ממשטח ההטענה באורך 3.3 מטר (עפ"י החוק רשאי עד מטר).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, כנגד הנהג שטען כי לא ידע, נרשמו דוחות בגין: הובלת מטען חורג ללא היתר וללא ליווי כנדרש וגם עבירת החריגה ממשטח ההטענה. למקום הוזמן רכב ליווי והשוטרים המתינו לבואו ווידאו כי המשאית תנוע רק עם רכב ליווי עד ליעדה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "הובלת מטענים בכבישים ע"י משאיות לעיתים דורשת פיקוח ואישורים המסדירים את תנועת המשאיות על הכביש וזאת במטרה לשמור על בטחון הנהגים ולמנוע פגיעה בנפש וברכוש. נסיעה עם מטען ללא אמצעי בטיחות כנדרש בחוק עלולה להוות סיכון ממשי לציבור שתמשי הדרך, משטרת ישראל תמשיך לאכוף באופן נחוש עבירת מסכנות חיים ותיצור שינוי בתרבות הנהיגה."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button