גלריותחדשות הארץמבזקים

ביום הזיכרון לאסון התאומים משלחת מד"א מסייעת לנפגעי ההוריקן

בסוף השבוע האחרון עלו על מטוס תומר קפלן, חיים דגן ואיציק מור, שלושה אנשי מד"א שיצאו לטפל הפעם ב'קריאה' שונה מהרגיל. לאחר ימים ארוכים של קשר בין מד"א ובין הצלב האדום האמריקאי, הוזמן צוות מד"א לסייע לצוותים הפועלים בטקסס ארה"ב, ולהעניק עזרה הומניטרית לנפגעי ההוריקן 'הארווי' שהיכה בעוצמה רבה במדינה.

"כשהגענו, פגשנו את אלפי האמריקאים המצויים במעין מקלטים, מחכים עד שיוכלו לשוב לביתם או עד שיימצא עבורם פתרון אחר. פגשנו אותם גם בערים ובשכונות, והגשנו סיוע גם לאלה שבחרו שלא לעזוב את ביתם אולם הם סובלים ממחסור של מזון, שתיה, שמיכות וביגוד", מספר אחד מנציגי המשלחת, חובש בכיר במד"א חיים דגן. "ביומיים הראשונים כאן נדדנו עם צוות הצלב האדום בין המקלטים השונים, ובדקנו מה חסר לאזרחים שם. בהתאם לכך, צוידו לאחר מכן משאיות שסייענו להובילן אל המקלטים ולהעניק לכל אזרח מים, מזון חם, שמיכות, ציוד הגייני, כלי רחצה, חומרי ניקוי, בגדים ועוד. בימים שלאחר מכן הצטרפנו לנציגת הצלב האדום ויחד סיירנו בין הקהילות היהודיות. ראינו את הנזקים העצומים שנגרמו לבתי הכנסת, את הקונטיינרים הענקיים ובתוכם ספרי קודש וטליתות שנהרסו לחלוטין בסופה." הוסיף חיים.

ביומיים האחרונים, משמשים חברי המשלחת כחלק מנהגי ונווטי משאיות הסיוע של הצלב האדום האמריקאי והם מובילים ציוד רב לערים השונות ולמקלטים הרבים, במטרה להביא לכל אזרח ואזרח את הסיוע הדרוש לו. "הגענו לאזורים מנותקים לחלוטין, ששם נותרו אזרחים שבחרו שלא להתפנות בזמן הסופה. אנחנו עוברים ברחובות עם משאיות עמוסות ציוד ומצפצפים לאורך כל הדרך. מדי כמה מאות מטרים אנו עוצרים, ומחלקים את הציוד הנדרש לאזרחים שמגיעים אלינו. אלה משימות פיזיות שנמשכות שעות ארוכות, אבל החיוך והתודה על פניהם של התושבים שווה את כל המאמץ. אני מאמין שאנו מעניקים כאן סיוע חשוב", מספר חבר המשלחת איציק מור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום מציינים בארה"ב את יום הזיכרון לאסון התאומים, שאירע לפני 16 שנה. בקרב האמריקאים, הנדרשים ביום הקשה הזה להתמודד גם עם האסון הנוכחי, ניכרת העצבות. "קיימנו היום טקס זיכרון קטן, יחד עם חברינו לצי משאיות הסיוע. עמדנו דקה דומיה לזכרם של הנספים באסון התאומים ווהבטחנו לפני צוותי החילוץ וההצלה האמריקאים שמד"א תמיד יעמוד לצדם", סיכמו חברי המשלחת.

אלי בין, מנכ״ל מד״א: "מד"א כחלק מהתנועה הבינלאומית של הצלב האדום עומד וימשיך לעמוד לצד ארגוני החילוץ, ההצלה והסיוע ההומניטרי ברחבי העולם. זהו חלק ממשימתנו, ואני מאמין שבימים קשים אלה עלינו להירתם ולסייע ככל הניתן למען אזרחי ארה"ב. במקביל לצוות הנמצא בטקסס, העמיד מד"א בכוננות צוות נוסף, שצפוי לצאת ולסייע לנפגעי ההוריקן 'אירמה' בפלורידה. בשלב זה, אנו ממתינים לשלב שבו יתאפשרו נחיתות בשדה"ת שם, ואז נוכל להצטרף לצוותים הפועלים בשטח ולהעניק סיוע לתושבים ככל שיידרש".

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button