חדשות חוץמבזקים

דעא"ש נטל אחריות על הפיגוע ברכבת בלונדון, רמת הכוננות הועלתה

ארגון המדינה האסלאמית דאע"ש נטל הערב (שישי) אחריות לפיגוע שאירע הבוקר בתחנת הרכבת התחתית בלונדון, בירת אנגליה. בהודעת הארגון נמסר כי המפגע שהניח את המטען הוא לוחם הארגון, אך זהותו לא נמסרה.

הודעת ארגון דאע"ש

בפיגוע נפצעו 29 בני אדם שטופלו על ידי צוותי הרפואה המקומיים ופונו בהמשך לבתי החולים. הרשויות בבריטניה הודיעו כי החשוד זוהה במצלמות האבטחה הנמצאות בתחנת הרכבת אך גם הרשויות לא נקבו בשמו ולא פרסמו את תמונתו. המצוד אחר המפגע נמשך גם בשעה זו וראשת הממשלה תרזה מיי ציינה כי הכוננות, שנקבעה על הרמה 5, הגבוהה ביותר תימשך.

צילום: AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב לפיגוע בעמוד הטוויטר שלו "עוד התקפה של טרוריסט לוזר. אלה אנשים חולים ומטורפים. חייבים לנקוט יוזמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו התייחס אף הוא לפיגוע הטרור בלונדון וצייץ בעמוד הטוויטר שלו "אנו עומדים לצד ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ואזרחי בריטניה במאבק המשותף נגד כוחות הטרור".

בתוך כך, אירע היום אירוע טרור בעיר ליון שבצרפת, מחבל לבוש שחורים רץ אחרי שתי נשים והלם בהן בפטיש, השתיים נפצעו קשה בתקיפה והתוקף נמלט מהמקום. המשטרה המקומית מעריכה כי מדובר באדם הלוקה בנפשו ולא בפיגוע טרור.

Back to top button