חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

טייסי הכבישים והתירוצים: 207 קמ"ש, 195 קמ"ש ו- 160 קמ"ש

במהלך פעילות אכיפה שבוצעה אתמול (שישי) כנגד עבירות מהירות נתפסו מספר נהגים שנסעו במהירויות חריגות.

במהלך פעילות הפעלת ממל"ז בכביש 431 סמוך לבאר יעקב, נתפס נהג תושב אזור המרכז בן 41 במהירות של 195 קמ"ש. השוטרים שתחקרו את הנהג לפשר נהיגתו השיב "הבן שלי ביקש שאגיע לבית, ושהבן מבקש אבא שלו חייב להגיע מהר" – כנגד הנהג נרשמה הזמנה לדין, כמו כן קצין המשטרה שנכח במקום פסל את רישיונו של הנהג למשך 30 ימים לאלתר.

באירוע נוסף שהתרחש בכביש 2 במחלף ספיר לצפון, נמדד רכב במהירות 207 קמ"ש במקום בו מותרת הנסיעה 90 קמ"ש. השוטרים שנערכו בהתאם לאיתור נהגים אלה, הצליחו לעצור את הרכב למרות המהירות הגבוהה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחקור ראשוני של הנהג הוברר כי הינו נהג חדש מבאקה אל גרביה בן 17. לאחר שהשוטרים הציגו בפניו של הצעיר את מהירות הנסיעה בה נתפס השיב "נסחפתי עם המוסיקה". הנהג עוכב לחקירה כשבסיומה שוחרר למעצר בית למשך 4 ימים לאחר שהוריו חתמו ערבות כולל הפקדה ע"ס 1,500 ש"ח. בנוסף רישיונו של הנהג נפסל למשך 30 ימים.

נתפס במהירות 207 קמ"ש | צילום: דוברות המשטרה

בכביש 2 במחלף ספיר לצפון, ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה, שבמהלכה נמדד באמצעי לאכיפת מהירות נהג הנוסע במהירות 160 קמ"ש, מיד עם זיהוי המהירות הגבוהה סימנו השוטרים לרכב לעצור. במהלך התשאול של הנהג, תושב אזור המרכז בן 25, ע"י השוטרים עלה ריח חריף מאוד של אלכוהול הנידף מפיו של הנהג.

בבדיקת שכרות שבוצעה לנהג במכשיר הינשוף נמצא כי הוא נוהג תחת השפעת אלכוהול בכמות של 701 מ"ג לליטר אוויר נשוף. השוטרים שהסבירו לנהג את חומרת העבירות של שילוב נהיגה במהירות חריגה תוך השפעת אלכוהול, נענו על ידי הנהג "אין מצב שזה אני. הרכב לא מגיע למהירות הזו, ולא שתיתי אלכוהול". כאמור, רישיון הנהיגה שלו נפסל למשך 30 ימים ורכבו נגרר והושבת למשך 30 ימים במגרש האחסנה.

במשטרת ישראל ציינו כי "נהיגה במהירות גבוהה מהווה סיכון ממשי לנהג ולציבור משתמשי הדרך, יש קשר ישיר בין חומרת הפגיעה לבין המהירות בה נסע הנהג חלילה בזמן קרות תאונת דרכים. על כן אנו פועלים בנחישות ובשיטות אכיפה מתוחכמות, בכדי לאתר את הנהגים הללו, ולהרחיקם מהכביש על מנת, לייצר הרתעה ולהגביר את ביטחונם של הנהגים בכבישים. לא פעם, מתרחשות תאונות דרכים כתוצאה מאיבוד שליטה על הרכב, עקב נהיגה במהירות גבוהה שאינה מתאימה לתנאי הדרך. השילוב של נהיגה בשכרות ומהירות גבוהה, עלולה לעלות משמעותית את הסיכויים להיות מעורבים בתאונת דרכים קשה".

ארכיון

Back to top button