אינטרנטחדשות הארץמבזקים

מעל מיליארד דולר שולמו להאקרים: 40% מהארגונים הותקפו ונדבקו בכופרה

התקפות הסייבר– נושא המטריד את מנוחתן של חברות וארגונים רבים בארץ ובעולם, כאשר כיום הפכו האקרים למתוחכמים עוד יותר. הם משתלטים בעיקר על מחשבי המנכ"לים ושלוחותיו ובאמצעות המחשב המוביל משתלטים בעצם על החברה כולה. בשבוע שעבר קיימה חברת Anagal של קונצרן 'החברה לפיתוח הגליל' וחברת Check Point כנס מיוחד בנושא. במסגרת האירוע הוצגו כלים מעשיים ופתרונות להתמודדות עם מתקפות סייבר בארגונים וחברות.

את הכנס הנחה יוסי חסון, מנהל מוצרי מניעת איומים בחברת Check Point. לדבריו, אם בעבר האקרים גנבו סיסמאות ופרטים אישיים ונדרשו להמיר את המידע לכסף- תהליך שהיה מורכב ומסוכן עבורם היום המצב שונה: "הכופרה הינה קיצור דרך לעשיית כסף, ממזערת סיכונים וממקסמת רווחים" לדבריו חסון שהוסיף: "40% מהארגונים לא רק הותקפו, אלא נדבקו בכופרה. 70% מהארגונים שהותקפו, שילמו את הכופר. ה-FBI מעריכה כי סך הכופרות ששולמו ב-2016 עמד על יותר ממיליארד דולר. אין פתרון קוסמי להגנה, כמו שבעולם הפיזי למדינה יש מטוסים, טנקים, מערכות נגד טילים ומקלטים, כך גם באבטחת הסייבר. יש לבנות הגנה רב-שכבתית, עם כלי הגנה המסונכרנים ביניהם להגדלת רמת ההגנה".

חסון הציג את משפחת מוצרי האבטחה SandBlast של החברה ואמר כי ההתקן כולל הגנה ייעודית נגד כופרה, החוסמת אותה מבעוד מועד. הפתרון חוסם באופן יזום את הגישה לאתרי אינטרנט חשודים, ומגן על פרטי הכניסה של המשתמשים – על ידי מניעת השימוש בסיסמאות הארגוניות של אתרי אינטרנט חיצוניים. בחברת Anagal ציינו כי פתרונות אלו מספקים כיסוי מלא בזמן אמת ועמידה בפני כל האיומים, ומאפשרים לעובדים לעבוד בצורה בטוחה בכל מקום בו יהיו בלא פשרות לגבי התפוקה שלהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפגשי השולחן עגול הינם המשך ישיר לפעילות מועדון המנמר"ים הצפוני ,פורום שהוקם ביוזמתה של חברת Anagal המרכז ידע בנושאי טכנולוגיות מידע ומשמש בין היתר כקטליזטור לקשרים וחילופי ידע בין ארגונים רבים באזור הצפון. בחברת Anagal מציינים כי לאור ההיענות הגבוהה של הארגונים בצפון, יתקיימו בחודשים הקרובים מפגשי שולחן עגול נוספים בנושא מובייל, סייבר , מערכות לניהול מוצר ועוד.

כנס סייבר לחברות מובילות בגליל | צילום: ענאגל- פיתוח הגליל
כנס סייבר לחברות מובילות בגליל | צילום: ענאגל – פיתוח הגליל

Back to top button