חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החוץ מזהיר משימוש בנמלים ובמלונות בחלק הצפוני של קפריסין

משרד החוץ מרענן אזהרת המסע מה- 9 לפברואר 2017, אודות שינוי מדיניות הכניסה לקפריסין ונושא השימוש במלונות בצפון קפריסין. על פי הודעת השלטונות הקפריסאים מטיילים המגיעים לרפובליקה של קפריסין יכולים להיכנס ולצאת ממנה אך ורק דרך נקודות המעבר המוכרזות ע"י ממשלת קפריסין: נמלי התעופה בלרנקה בפאפוס ונמלי הים בלרנקה, לימסול, לטסי, ופאפוס.

כל אדם שאשר נכנס דרך קפריסין הצפונית, אם משדה התעופה או מנמל ימי, ויעבור לקפריסין היוונית יקבל מידית חותמת שחורה ולא יוכל להיכנס יותר לקפריסין היוונית לתקופה של 10 שנים ומסתכנים בעונשים הקבועים בחוק ובכלל זה מאסר עד 12 חודשים ו/או קנס.

מהודעת משרד החוץ הקפריסאי, עולה גם, כי השימוש במלונות בחלקו הצפוני של האי מעלה סיכון משפטי לשוהים, היות ובעלות הקרקעות נמצאת במחלוקת ויתכנו תהליכי הסגת גבול, לאלו המתעתדים לשהות במלונות המדוברים. עוד ציין משרד החוץ הקפריסאי סייגים אודות מסע בכלים ימיים לאזור הצפוני ועריכת עסקאות נדל"ן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהקשר זה, בימים האחרונים עוכבו נוסעים ישראלים ונשאלו אודות מקום לינתם וקיימת האפשרות כי כניסת נוסעים ישראלים לקפריסין תמנע, במידה ובידיהם הזמנות למלונות הללו.

משרד החוץ מדגיש, כי אזהרת המסע פורסמה והועברה בעתה (פברואר) במגוון אמצעים. בנוסף ובעקבות עדכון משרד החוץ, עדכן משרד התיירות את סוכנויות הנסיעות בהתאם.

קפריסין | צילום: Pixabay

Back to top button