איראןחדשות חוץמבזקים

איראן חושפת טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ

24 שעות לאחר חזרתו של רוחני מהאו"ם איראן חושפת טיל בליסטי חדש. במהלך מפגן שערך היום (שישי) הצבא האיראני נחשף טיל בליסטי חדש הנושא את השם "Khorramshahr" (על שמה של העיר ח'וראמשהר בעיר במחוז ח'וזסתאן שבדרום-מערב איראן). הנשיא האיראני חסן רוחני ציין כי ארצו תמשיך לפתח את יכולותיה הצבאיות.

נשיא איראן, חסן רוחני באו"ם
איראן חושפת טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ
איראן חושפת טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ
איראן חושפת טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ
איראן חושפת טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ

סוכנות הידיעות האיראנית "טנסים" ציטטה את מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי באומרו כי איראן חושפת טיל בליסטי המסוגל לשאת מספר ראשי נפץ.

לדברי הסוכנות, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'י זאדה אמר לאחר חשיפת הטיל הבליסטי כי "מדובר בהישג חדש של משרד הביטחון. הטיל מסוגל להגיע לטווח של אלפיים קילומטרים ומסוגל לשאת מספר ראשי נפץ יחד. תהליך הכשרת הטילים הבליסטיים למבצעיים החל ובקרוב יכנסו הטילים לשימוש של משמרות המהפכה האסלאמית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהקשר זה אמר הנשיא האיראני רוחני כי ארצו תמשיך לחזק את יכולותיה הצבאיות כפי שתראה לנכון על מנת להגן על המדינה. "אנחנו לא מבקשים רשות מאף אחד להגן על אדמותינו, אנחנו נציית להתחייבויות שלנו כל עוד הצד השני יעמוד בהתחייבויותיו. אין שום כוח בעולם שימנע מאיתנו להחזיק בזכויות שלנו" אמר.

בעצרת הכללית של האו"ם שנערכה השבוע בניו יורק, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראפ כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן הוא ה"הסכם הגרוע ביותר שנחתם אי פעם מדינה" וציין כי ארצו תשקול לפרוש מתמיכתה. נשיא ארצות הברית טראפ ציין כי בחודש הבא יודיע לקונגרס על החלטתו האם איראן עומדת בהסכם הגרעין או מפרה אותו. במידה ויודיע הנשיא כי איראן מפרה את ההסכם ייתכן שיחליט על הטלת סנקציות חדשות ופרישה מההסכם עליו חתומות גם רוסיה, סין, צרפת, גרמניה ובריטניה.

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ באו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם לתוכנית הגרעין וביקש מארצות הברית לתקן או לבטל את ההסכם. "הנשיא טראמפ כינה בצדק את הסכם הגרעין עם איראן "בושה". אני מסכים איתו במאת האחוזים. והנה הסיבה: איראן נשבעת כל יום להשמיד את מדינתי, לרבות באמצעות הרמטכ"ל שלה לאחרונה. היא מנהלת מערכה של כיבושים ברחבי המזרח התיכון והיא מפתחת טילים בליסטיים כדי לאיים על העולם כולו." אמר נתניהו מעל בימת האו"ם והוסיף "אני יודע שישנם עדיין אלה שמגנים על ההסכם המסוכן עם איראן. הם טוענים שהוא בולם את דרכה של איראן אל הפצצה. זה בדיוק מה שנאמר על ההסכם עם צפון קוריאה, וכולנו יודעים מה יצא מהעסקה הזאת. למרבה הצער, אם דבר לא ישתנה, העסקה הזאת תיגמר בדיוק אותו דבר. זאת הסיבה שמדיניותה של ישראל בנושא הסכם הגרעין עם איראן היא פשוטה מאוד – יש לשנות אותו או לבטל אותו. תקנו אותו או מחקו אותו." ציין נתניהו.

ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

Back to top button