חדשות חוץמבזקיםפוליטי / מדיני

"ישראל לא תהנה מביטחון כל עוד היא גוזלת את אדמות הפלסטינים"

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר בפני העצרת הכללית של האו"ם כי לא יהיה ביטחון לישראל כל עוד העם היהודי "גוזל" קרקעות השייכות לכאורה לפלסטינים. בנוסף אמר רוחני בנאומו כי דבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ "לא ראויים" ואף ציין כי מדובר בהסתה.

רוחני שנשא את דבריו באו"ם ביום רביעי האחרון תקף את הנשיא דונלד טראמפ ואת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על דבריהם הקשים נגד ארצו שנשאו בפני העצרת הכללית של האו"ם יום קודם לכן ואמר כי טראמפ אמר דברים טיפשיים נגד האומה האיראנית ולגבי דבריו של נתניהו אמר כי "זה מביש שהמשטר הציוני לא מחויב לכללים הבינלאומיים ועוד יש לו את החוצפה להטיף לשאר האומות לשלום".

מנהיג איראן באו"ם, חסן רוחני

טראמפ ונתניהו הציגו באו"ם את איראן כמדינה סוררת ואמרו כי הסכם הגרעין עם איראן שנחתם בשנת 2015 הוא "מביך". טראמפ אף רמז כי ארצות הברית תעשה שינוי בנוגע להסכם, נתניהו אף דחק בו לתקן את ההסכם או לבטל אותו לחלוטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוחני עמד על כך בנאומו כי ניסויי הטילים שארצו מבצעת נועדו לשם "הרתעה בלבד" ואף קרא לשלום ודו-קיום, אך נראה כי התייחס לכל מדינות העולם, פרט לישראל.

"אין זה אפשרי שהמשטר השורר והגזעני יפר את הזכויות הבסיסיות ביותר של העם הפלסטיני, יגזול ממנו את אדמותיו וייהנה מביטחון", אמר רוחני.

קודמיו של רוחני והמנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמרו כי הם רואים את ישראל כבלתי לגיטימית אך הוא לא אמר את דעותיו והזכיר פעמיים בנאומו את המחוות הידידותיות העתיקות של האיראנים כלפי היהודים, "אנחנו אותם אנשים שהצילו את העם היהודי מעבדות בבל" אמר, בהתייחסו לקהילות היהודיות שהוקמו בפרס לאחר שגורשו על ידי הבבלים מיהודה במאה השישית לפני הספירה "איראן מקיימת את זכותו של העם הפלסטיני כפי שעשתה כלפי העם היהודי לפני מאות שנים" סיכם רוחני.

Back to top button