חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

3 ישראלים נרצחו בפיגוע ירי בהר אדר, המחבל חוסל

שלושה ישראלים נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי ביישוב הר אדר. מחבל, מגיע לשער האחורי של היישוב ובמסגרת כניסת פלסטינים ליישוב שולף נשק ופותח באש לעבר הכוח שנמצא במקום. הכוח משיב לעברו באש והמחבל נהרג.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת הפיגוע העניקו טיפול רפואי לארבעה פצועי ירי בשנות ה-20 וה-30. שלושה שנמצאו במקום ללא סימני חיים נקבע מותם וגבר כבן 32 שנפצע קשה מירי בפלג גופו העליון טופל בשטח והועבר לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

פאראמדיק מד"א ניר בוזגלו סיפר:"כשהגענו למקום ראינו ארבעה גברים בשנות העשרים והשלושים שנפצעו מירי בפלג גופם העליון, ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פאראמדיק מד"א זוהר לומר שהגיע בין הראשונים בניידת טיפול נמרץ ופינה את הפצוע סיפר: "כשהגענו למקום בניידת טיפול נמרץ, המראה היה קשה, ראינו 4 גברים פצועים מירי, כוחות מד"א שהגיעו יחד איתי, ניגשו לטפל בהם,שלושה היו מחוסרי הכרה וגבר בן 32 היה בהכרה, ניגשתי לטפל בו, הוא סבל מפצעי ירי בבטן ובחזה, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך המשך טיפול מציל חיים פינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה ויציב, בדרך הוא שוחח איתנו וסיפר על שהתרחש".

מבית החולים נמסר כי הפצוע הגיע אל יחידת הטראומה ובהמשך יועבר לחדר ניתוח, מצבו כאמור קשה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי תושב בית סוריכ כבן 37 בעל היתר עבודה הגיע עם כניסת פועלים מהשטחים בשעות הבוקר דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר, עוד כשהיו בצד הפלסטיני, טרם ההגעה לעמדת הבידוק , העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום, אשר פתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור.

בשלב הזה, ומשהבין שהוחשד, פתח את חולצתו, שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים. לוחמי מג"ב שהגיבו במיידי ירו לעברו וחיסלו אותו.

בארגוני הטרור בעזה, בחמאס ובג'יהאד ברכו הבוקר על הפיגוע ואמרו כי "זו פעולה ישירה כתגובה לניסיונות של הכיבוש לייהד את ירושלים. ירושלים היא של האסלאם ובניה יקריבו את חייהם למענה", אמר דובר חמאס. דובר הג'יהאד אמר "זהו הבוקר של ירושלים, שחר חדש".

ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה, על מצבו של פצוע הפיגוע:

האקדח שנתפס בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה
צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך ומפקד מחוז ירושלים יורם הלוי בזירת הפיגוע
צילום: תקשורת י-ם ועוטף

Back to top button