חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

סמ"ר סולומון גברייה ז"ל שנרצח בפיגוע הובא למנוחות – "גיבור ישראל"

אלפי אנשים הגיעו לחלוק כבוד אחרון, לסמ"ר סולומון גברייה ז"ל- לוחם משמר הגבול של משטרת ישראל שנהרג הבוקר בפיגוע טרור בהר אדר.

היום (שלישי), הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב, סמ"ר סולומון גברייה ז"ל בן 20, שנהרג בפיגוע ירי הבוקר במהלך פעילות מבצעית בהר אדר.

סמ"ר סולומון גברייה ז"ל (הועלה בדרגה לאחר מותו), התגייס למשמר הגבול ב-20 במרץ 2016. לאחר טירונות של ארבעה חודשים שובץ כלוחם בפלוגה נ"א שבגזרה הצפונית במרחב עוטף ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבריו ליחידה מספרים על לוחם מוערך ואהוד על חבריו, אדם שקט וישר, צנוע ועוזר לזולת. לפני כשנה בתאריך 15.10.16 במהלך פעילות בגזרת הר אדר נפצע בפיגוע דקירה. לאחר הפיגוע, במהלך החלמתו, סולומון התעקש להישאר כלוחם בפלוגה נ"א עם חבריו, החלים וחזר לפעילות מלאה ביחידתו.

סולומון ז״ל, הותיר אחריו הורים – מהרט וישימבט, 2 אחיות – פסיקה ומזל, ואח – נתנאל.

צילום: דוברות המשטרה

בדרכו האחרונה ליוו את סמ"ר סולומון גברייה ז"ל בני משפחתו, השר לביטחון פנים ח״כ גלעד ארדן, המפקח הכללי של המשטרה , רב ניצב רוני אלשיך, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, נציגי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, חברי כנסת, ראשי מועצות, נכבדי העדה האתיופית, מפקדים, חברים לנשק והמוני בית ישראל.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר: "כמקרוב ומרחוק שואפים לפגוע בנו, מחבלים ונציגי האסלאם הקיצוני שאינם משלימים עם נוכחותנו כאן ויעשו הכל כדי לקעקע את קיומנו. הם מנסים לעשות זאת באמצעות טילים, מנהרות,  אקדחים וסכינים, ובכל דרך אפשרית. בחזיתות בגבולות ובמעגלים הרחוקים התווספה החזית הפנימית בה מוצבים השוטרים והמאבטחים והיא חשובה ומכרעת מכיוון שהעורף הפך לחזית. גם במעמד הקשה, נצדיע לשוטרים ולמאבטחים ביישובים ובערים, על גבורתם במפעל היום-יומי של שמירתם שלומנו וביטחוננו בארץ אבותינו. סולומון גברייה. שברגע המבחן העליון הפגין הקרבה ומסירות נפש מופתית כלוחם מג״ב חסם בגופו את המחבל ובכך מנע אסון כבד שעלול היה להיות קשה עוד הרבה יותר. גיבור ישראל."

צילום: דוברות המשטרה

מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך, אמר: השוטרים המסורים, עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ומנטרלים פעם אחר פעם את המחבלים במהירות. אותה חתירה מידית למגע, מנעה פיגוע קשה הרבה יותר בישוב, ובלעדיה המחבל היה ממשיך במשימתו הרצחנית בבית בו עבד, בישוב ואף מחוצה לו. לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל הטובים ביותר. סולומון גברייה ז״ל קורץ מזן הלוחמים הטובים ביותר״.

צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, ספד המפכ״ל לסמ״ר סולומון גברייה ז״ל ואמר: ״אתה פניה היפות והטובות של מדינת ישראל. דור ראשון של מסירות נפש לעלייה לארץ. בחרת להתגייס למשמר הגבול ושירתת בגזרה הצפונית של עוטף ירושלים. חבריך מספרים על לוחם מוערך ואהוד, ישר, שקט, צנוע ועוזר לזולת. ביצעת תפקידך במסירות אין קץ ותמיד הושטת יד לאחר. ראית בתפקידך שליחות, וביצעת את משימותיך מתוך אהבת הארץ ואנשיה. לפני כשנה במהלך פעילות בגזרת הר אדר, נפצעת בפיגוע דקירה. התעקשת לחזור לשטח, כי לא יכולת לשאת בעובדה שחבריך יישאו בנטל בלעדיך. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה ומבטיחה ללכת בדרכך״.

צילום: דוברות המשטרה

בסיום דבריו פנה המפכ״ל למשפחת סולומון ואמר: ״אין בכוחם של מילים לתאר את עוצמת הכאב. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו, אבלנו הוא אבלה של האומה כולה. הפכתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד״.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בנאומו: "הזירה הביטחונית מזמנת למשטרת ישראל ולמשמר הגבול, על מפקדיו ולוחמיו, משימות הדורשות אומץ לב נחישות ומסירות אין קץ, ואנו מוכיחים יום יום, שעה שעה כי נכונים אנו לעמוד איתנים בפרץ וייעודנו להוות חומת מגן ושכפ"צ לתושבי ואזרחי מדינת ישראל על מנת לאפשר חיים בטוחים, נורמליים ושלווים ככל שניתן. היום הייעוד המחייב הזה גבה מאתנו מחיר יקר, יקר מאוד.

צילום: דוברות המשטרה

הנחמה בתוך האובדן הגדול היא שעל אף גילך הצעיר, בזכות העירנות, הנחישות והחתירה למגע מנעת בגופך אירוע שיכול היה להסתיים אחרת בגודלו, בהיקפו ובעוצמתו לו חדר המחבל פנימה לתוך היישוב.

עוד הוסיף מפקד מג"ב בנאומו: "משמר הגבול כולו מרכין ראשו וחש צער עמוק על האובדן הכבד, אך באותה נשמת שכול וכאב, לוחמי מג"ב הפרוסים כעת בכל מוקדי החיכוך, נכונים ומוכנים מאי פעם להגן ולסכל כל איום ופעולות טרור באשר הם ולעולם ידנו תהיה על העליונה, יהיה המחיר אשר יהיה."

לסיום פנה מפקד מג"ב למשפחת גברייה ואמר: "משמר הגבול ימשיך לעמוד לצידכם, לחבק אתכם, לתמוך ככל שידרש בניסיון לתת מזור לכאבכם הגדול ולמלא ככל שניתן את החלל העצום שנפער בחייכם ובליבכם."

מפקד מרחב עוטף ירושלים במג״ב, נצ"מ בריק יצחק אמר בדבריו: "אני עומד כאן היום חסר מילים ומתקשה לתאר את שעל ליבי. כמפקד מרחב עוטף ירושלים וכאבא בעצמו ללוחמים בכוחות הביטחון אני חש את עוצמת האובדן באופן אישי, כאילו היה זה בני ממש. לוחמי מג"ב בכל מקום בו הם מוצבים, ולוחמי עוטף ירושלים בפרט, נמצאים בחזית העשייה הביטחונית ופועלים כחוד החנית בשמירה על ביטחון ישראל ובהגנה על אזרחיה."

צילום: דוברות המשטרה

מדברי ההספד של פסיקה, האחות הקטנה של סולומון: "אחי היקר, הבוקר קיבלנו את הבשורה הרעה. אתה האור של המשפחה, עמוד התווך בבית, תמיד עוזר לכולם, תמיד הגנת עלינו. לפני שנה נפגעת בפיגוע דקירה ועכשיו נלקחת מאיתנו, איך נמשיך את החיים בלעדייך. בגופך הגנת על מדינת ישראל, לעולם נזכור אותך ונמשיך את דרכך. מבטיחה לך שלנצח נספר איזה אדם גדול ומיוחד היית. נדאג שנתנאל, אחינו בן השנתיים, יגדל על הערכים שלך, אנחנו כל כך אוהבים אותך."

צילום: דוברות המשטרה

חברתו של סולומון, בטי אלנה אמרה בדבריה: "אהבת חיי, הגבר שתמיד היה שם בשביל כולם, מצטיין שלי, אני לא יכולה להאמין שזה קרה. אתה פרח שגדל והפך לגבר, לוחם אמיתי. ביום ראשון אנחנו נציין שנתיים של חברות, אמרת שתיקח חופש ונחגוג ביום הזה, אך לצערי הרב זה לא יקרה. כמה תמיד אמרת שרצית להיות רק במשמר הגבול ונלחמת הכי חזק בכדי להיות שם."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button