בריאותחדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

מצוד אחר 3 גברים חשודים שתקפו מאבטחים בבי"ח איכילוב

שלושה מאבטחים בבית החולים איכילוב בתל אביב הותקפו הלילה (חמישי) על ידי חמישה חשודים. בסרטון שפרסם בית החולים ממצלמות האבטחה נראה רכב לבן שממנו יצאו החשודים, כשעל פי הודעת בית החולים אחד מהם ככל הנראה היה חמוש באקדח. החמישה נראים נכנסים לבית החולים, מחליפים דברים עם המאבטחים בכניסה ולנכנסים להמשך המסדרון. את התיעוד על מה שנעשה בהמשך לא רואים בסרטון, אך נוכחים במקום נראים מבוהלים ובורחים לעבר כניסת בית החולים.

בהמשך הסרטון נראים החמישה כשהם יוצאים מהמקום ומתכוננים לעזוב, אלא שמאבטח שרץ אחריהם הצליח לתפוס אחד מהחשודים, בתגובה יצאו מהרכב כל חמשת החשודים שהספיקו להיכנס אליו ותכננו להימלט והחלו להכות נמרצות את המאבטחים. כל המקרה כאמור תועד וכעת מתנהל מצוד אחרי החשודים. שלושת המאבטחים שהותקפו נפצעו באורח קל עד בינוני וטופלו בחדר הטראומה של בית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבית החולים נמסר: "מדובר באירוע חמור מאוד שהחל בשעה 03:00 בלילה כשמטופלת שידועה לצוות בית החולים ובעבר היא ומשפחתה כבר איימו על רופאים, אחיות והנהלת בית החולים והורחקו על ידי צוות האבטחה, ניסתה לגנוב לאחות בחדר המיון טלפון מידה. מאבטח מיד נזעק לעזרת האחות והפריד בינה לבין המטופלת.

שלושים דקות לאחר מה שהיה נדמה כתום האירוע, ככל הנראה בעקבות הקריאה של המטופלת, עצר בכניסה למיון רכב מסוג סקודה ומספרו 80-443-76 וממנו זינקו חמישה גברים, אחד מהם ככל הנראה חמוש באקדח והחלו להכות נמרצות את אנשי האבטחה. בסיום הם יצאו בחזרה לרכב שהמשיך לעמוד ללא אישור ברחבת אמבולנסים, המשיכו במעשה האלימות וברחו מזירה. שלושה מאבטחים הוכו והם טופלו במצב קל עד בינוני בחדר הטראומה. הם סובלים משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הצוות הרפואי והסיעודי נותר המום, מפוחד ומבוהל בעקבות מעשה האלימות."

בית החולים מסר את המידע למשטרת ישראל שמנהלת בשעות האחרונות מצוד אחר העבריינים. שניים מהם כבר נעצרו על ידי המשטרה ובדקות אלו מתנהל מצוד אחר שלושת החשודים האחרים בתקיפה. המטופלת נעצרה על ידי המשטרה והבוקר אף הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד בראשות קצין בדרגת פקד.

 

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי מדגיש כי: "מדובר באירוע חמור מאוד עם דפוס פעולה מהעולם העברייני שמשקף את אוזלת היד של המערכת נגד פושעים שפועלים באלימות נגד אנשי צוות רפואי כשהמאבטחים הגנו בגופם על הצוות הרפואי. ע״פ החלטתי מהיום יוצב שוטר 24/7 בחדר המיון ואני מצפה שכך יהיה בכל בתי החולים.

אני קורא לשר לביטחון פנים להגדיל את מעורבותו בנושא, למפכ״ל המשטרה לנקוט בצעדים ברמה הלאומית ולמשטרת תל אביב לא להרפות עד מעצרם והבאתם לדין של הפושעים ובעיקר מצפה שמערכת המשפט תדע לגזור עליהם עונש חמור שיביא סופסוף הרתעה נגד כל מי שיפנה נגד רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות".

מהמשטרה נמסר כי שני חשודים, אב בן 49 ובתו בת ה-19 תושבי יפו נעצרו בחשד למעורבות בתקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב. "נגלה אפס סובלנות כלפי תקיפת עובדי ציבור ונשתמש בכל הכלים העומדים לרשותינו על מנת למצות את הדין עם העבריינים" אמרו במשטרה.

צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה

Back to top button