חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

עיריית אילת הגישה תביעת לשון הרע כנגד תושב העיר

עיריית אילת הגישה בשבוע שעבר, תביעה לפי חוק איסור לשון הרע כנגד תושב העיר, שפרסם והפיץ דברי כזב ולשון הרע כנגדה. הנתבע – אילן ברגמן המכנה את עצמו "מוכר הסיגריות", נהג לפרסם פוסטים בפייסבוק בהם הכפיש את העירייה. לאחר שנחסם על ידי פייסבוק המשיך התושב להפיץ את דברי הכזב דרך אפליקציית וואטס אפ. תביעה נוספת הוגשה כנגד ארנן ליפשיץ, שהפיץ את הפוסטים שפורסמו על ידי ברגמן וסרב להסיר את השיתוף ולחזור בו מהתנהלותו.

ראשית הדברים נשוא התביעות היתה ביום 15.6.2017, אז פרסם התושב אילן ברגמן פוסט בו כתב: "כ 10 ימים מתנהלת חקירה…הוחרמו מסמכים ומחשבים…הן מהעירייה והן מקבלן מוכר.." למרות שהתבקש להסיר את דברי השקר, הוא לא עשה כן ואף המשיך בהפצת דברי הכזב ולשון הרע תוך הטעיית תושבי אילת.

על כן, ביום 20.8.2017 פנתה העירייה לתושב באמצעות בא כוחה, במכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים, במסגרתו התבקש הנתבע להסיר את הפרסום הפוגעני, לפרסם הודעת תיקון והתנצלות בגין הדברים, וזאת על מנת להימנע מנקיטת הליכים משפטיים כנגדו, אך גם לזה סרב. במכתב נמסר לתושב, כי פרסום זה הינו אסור ומהווה עבירה אזרחית ואף פלילית בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה 1965 וכי הוא נדרש להסירו ולפרסם תיקון והתנצלות. עוד נכתב במכתב ההתראה, כי ככל שלא יפעל להסרת הפרסום ולפרסום הודעת תיקון והתנצלות, לא תעמוד לו הגנת תום הלב והעירייה תאלץ לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לפי כל דין, על מנת להגן על שמה הטוב ושם עובדיה שנפגעו מהפרסום השקרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת התביעה מבקשת העירייה מבית המשפט לקבוע, כי שהיה בפרסום הוא משום הוצאת דיבה כנגד העירייה ולפרסם תיקון לפרסום. סכום התביעה עומד על 70,167 ₪ הן כנגד התושב שפרסם והן כנגד זה שהפיץ. בהתאם להנחיית ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, סכום הפיצוי שיתקבל יופנה במלואו לצורך תמיכה בנזקקים.

התביעה האמורה הוגשה בשם העירייה לאחר אישור מועצת העיר, בישיבה מס' 59/13 מיום 6.9.2017. אגב, באותה ישיבה, נכח התושב עצמו. גם אז הוצע לו להביע התנצלות, אך זה סרב להתנצל.

עיריית אילת מסרה כי "העירייה לא תיתן ידה לפרסומי כזב כנגדה וכנגד עובדי העירייה המסורים, תוך ניסיונות להכפישה באמצעות פרסום דברי שקר נטולי כל בסיס עובדתי."

Back to top button