בריאותמבזקים

שינוי באמונות הפנימיות משנה את מערכת ההפעלה של תת המודע שלנו

IMG 20170725 WA0015 2 e1510920890624

המוח שלנו מכיל מילארדים של נוירונים וזה רק לפי המחקרים האחרונים כבר ידוע שאין לנו כלכך מושג מה קורה שם בתחום האפור….
הנוירון הנו יחידת התפקוד הבסיסית של המוח והוא זה שבעצם מייצר דחף עצבי כתגובה לגירוי וגם משתתף בתהליך של המידע ועיבודו.
ומהווה חלק ממערכת הקידוד הזיכרון ההצהרתי.

אם היית יכולה להסתכל לתוך המוח שלך ולזהות את מערכת הקידוד הקיימת בה היית מבינה בעצם שהיא נדרשת שינוי, שדרוג או בכלל קידוד מחדש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערכת הקשב שלנו ומערכת הזיכרון ומערכת החיזוק הן בעצם מערכות דופמורגיות המשפיעות על צורת ההתנהגות המאופיינת בפעולה, אקראיות לעומת מחושב, עם זאת עד כמה ההתנהגות שלנו יכולה להיות מחושבת מבלי שנתמלא בהדחקות של רגשות למינהן שהרבה נשים יכולות להעיד שהן מתפרצות באיזה שהוא שלב בעיקר כתוצאה משינויים כימיקלים והורמונלים בגוף שלנו.

למערכת האמונות המקודדת במוחנו יש השפעה ניכרת על הדחפים שלנו על ההתנהגות שלנו ועל ההחלטות שלנו.

הרבה פעמים אנחנו עושות החלטות ממקום לא מודע בכלל ואז אנחנו שואלות את עצמינו זו הייתי אני שם או שמא קיבלתי החלטה שרירותית.

ישנה אפשרות מיידית לדעת כמובן על המדד האם קיבלנו החלטה נכונה באמת או שמא קיבלנו אותה מתוך מערכת האמונות שקודדה במוחנו משחר ילדותינו. התחושה הפינימית שלנו, אם טוב לנו קיבלנו החלטה נכונה ואם לא טוב לנו אז סביר להניח שצריך להחליט אחרת, יחד עם זאת כמה פעמים קיבלת החלטה והרגשת ממש טוב לגביה ובסוף הסתבר שקיבלת את ההחלטה ממקום לא נכון.
את לא שואלת את עצמך לפעמים איפה הייתי אם…..
או מה יש שם מעבר לאופק…

אז מעבר לאופק בעצם קיימת המערכת שאף אחד לא יודע כיצד היא מתפקדת משום שהיא שייכת לחלק של ה99% של המוח שגם המחוננים שבנינו לא יודעים להשתמש בזה כל שכן לדעת כיצד מתפקד באמת המוח שלנו.
יש השערות ומחקרים אך לא ממש יודעים.

הדרך היחידה להיכנס אל תוך נבחי המוח שלך ולקודד את התוכנה שבעצם מפעילה את ההחלטות שלך ומפעילה את ה"כפתורים" שלך היא בעצם לייצר קידוד מחדש באמצעות איתור האמונות הפרהיסטוריות שלך, שליפתן החוצה כמו ששולפים שערות עם פינצטה וקידוד אמונות חדשות בשפה אחרת חדשה וחיובית כך שבפעם הבאה שתתמודדי עם אתגר או עם קבלת החלטה תקבלי אותה ממקום חיובי ומתוך "שפה חדשה" ממש כמו תוכנה חדשה עם מיומניות משופרות.

זה אפשרי, גם אני הייתי סקפטית עד שממש ניסיתי את זה וזה מדהים זה ממש כמו במטריקס, לוקחים את הגלולה האדומה ויוצאים לגלות עולם חדש מעבר לאופק בתוך השטח האפור באיזור שבו כולם רוצים לטייל רק שלא יודעים איך.

ואיך זה קשור לבריאות, לדוגמה אם במשך חיים שלמים חינכו אותנו הורים ששרדו תקופות של צנע ושל עוני שצריך לאכול כל הזמן וזה חשוב לשמור על רמת משקל מסויימת אחרת לא נוכל לתפקד, המילים הללו והתכנות הזה קיים אצלינו ומקודד במערכת שלנו ובכל פעם שנרצה לעשות דיאטה עד כמה שנרצה לא ממש נצליח וגם אם כן אז אנחנו נמצא את עצמינו שוב נופלים למקום של אכילה לא מבוקרת. למה ? כי המוח שלך מקודד באופן כזה שהוא שומר על עצמו ברמה ההישרדותית ולא יאפשר לשום שיטה מתוככמת להפוך לאדם חולני וצנום. אז נכון שאין דבר העומד בפני הרצון רק שכשלוקחים את הרצון להרזות צריך לקחת בחשבון שיש עוד רצון שרוצה להישאר שלם מתוך קידוד פריהיסטורי שרוצה לשרוד….

כנל גם לגבי מחלות חס ושלום, אני הייתי עדה למקרים שבהם אמרו למטופלים כי אין להם שום סיכוי להתמודד עם המחלה שלהם בגלל שהממדים מראים כך וכך….

אותם אנשים שנחשפו לעולם התת מודע ולעולם החשיבה החיובית הגיעו למטפלים העוסקים בכך ובאמצעות חשיבה חיובית נטרלו את החוסר רצון לבריאות שלמה מתוך המערכת הישנה במוח וקידדו מילים חדשות ומעצימות ועוגנים חדשים ומעצימים כך שהתאפשר להם ריפוי אמיתי.

אצל כל אדם ישנה פירמידת הישגים שהבסיס שלה הוא מערכת אמונות, ברגע ששינית את מערכת האמונות הפנימיות שלך יצרת בעצם שינוי במוטיבציה, ביצירתיות, בחיבור למשאבים וליכולות והערכה מחודשת של מה את כן ומסוגלת לעשות בחייך.
דוגמה לאמונה פנימית מגבילה היא "אם את רוצה שליטה תכעסי" ולהיפך.
"הנלחם בעצמו לא ינצח לעולם"
אז איך מפוררים אמונות מגבילות?
אין טעם בלהתעסק בלמה זה קרה צריך לחשוב מעתה מה את רוצה שיהיה…

חיה אטיאס
מאמנת NLP

Back to top button