חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן אישר: חיילים משוחררים יממשו את הפיקדון לכל מטרה

בהנחיית שר הביטחון, אביגדור ליברמן: משרד הביטחון פרסם תזכיר חוק לביטול המגבלה על מימוש הפיקדון הכספי לחיילים משוחררים: השר ליברמן: "תיקון החוק יאפשר לכל חייל משוחרר למשוך את כספי הפיקדון שלו לכל מטרה וללא כל מגבלה". בתזכיר החוק, שפורסם לפני זמן קצר, נכתב בין השאר כי "בחלוף 23 שנים, מאז נחקק חוק קליטת חיילים משוחררים, התשנ"ד-1994 (להלן, "החוק"), מוצע לשנות את המנגנון הקיים היום בחוק ולקבוע כי כספי הפיקדון שנזקפים היום לשימושו של החייל המשוחרר, למטרות מסוימות הקבועות בחוק, יופנו לטובת הגדלה משמעותית של מענק השחרור הניתן לחייל מיד לאחר סיום השירות הסדיר, ללא קביעה לאילו מטרות ישמשו כספים אלה".

כזכור, שר הביטחון ליברמן החליט לבצע שינוי משמעותי בחוק חיילים משוחררים, שיאפשר לכל חייל משוחרר למשוך את הפיקדון הכספי לו הוא זכאי, לכל מטרה שהיא וללא כל מגבלה. זאת בניגוד לנהוג כיום בחוק, שלפיו יכול חייל משוחרר למשוך את כספי הפיקדון בחמש השנים הראשונות שלאחר שחרורו, לחמש מטרות בלבד: לימודים, הקמת עסק, רכישת דירה, נישואין ולימודי נהיגה.

תזכיר החוק לתיקון לחוק חיילים משוחררים יובא בשבועות הקרובים לאישור בועדת שרים לחקיקה. לאחר מכן יובא השינוי לאישור הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ליברמן אמר: "אנו נחושים להעביר את השינוי החשוב בהקדם האפשרי. ביטול הפיקדון והפיכתו למענק מוגדל, יאפשר לחייל המשוחרר להתחיל את חייו האזרחיים עם סכום כסף משמעותי, מיד לאחר תום שירותו. אין שום סיבה שהמדינה תערים קשיים על חיילות וחיילי צה"ל המשוחררים, ותכריח אותם לנצל בחמש השנים הראשונות את כספי הפיקדון למטרות מסוימות בלבד – ולא תאפשר להם להשתמש בכסף כראות עיניהם".

תמונת ארכיון

Back to top button