חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

פיצוץ המנהרה: ירי לעבר שטח ישראל יוביל למבצע נוסף בעזה

לאחר שצה"ל הפציץ ונטרל את מנהרת הטרור של הג'יהאד האסלאמי באזור כסופים שבמועצה האזורית אשכול, הגיעו איומים רבים מצד הארגון לתגובה חריפה כנגד ישראל על הפצצת המנהרה והרג 14 המחבלים כש-5 מהם מוחזקים אצל מדינת ישראל.

גורם בכיר בפיקוד דרום אמר לראשונה למערכת MivzakLive וכמו שחשפנו פה, שבמידה ואחד מארגוני הטרור רק ינסה לאתגר את הצבא, כל רצועת עזה תבער והצבא יצא למבצע נוסף ברצועה.

בעקבות האיומים, העלו בפיקוד דרום את רמת הכוננות מהחשש לירי תגובה לעבר כוחות הביטחון, מחשש לירי צלפים, ירי נ"ט וירי רקטות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפיקוד דרום העריכו שהמחבלים מעזה אכן ינסו לבצע פיגוע. אומנם הכוננות עדיין נשמרת מחשש לתגובה, אך אפשר כבר להעריך שארגוני הטרור מבינים שהנזק העצום של "צוק איתן" יקרה שוב ואף יותר גרוע במידה ויגיבו.

חמאס מנסה עדיין לרסן את ארגוני הטרור הנוספים שלא להגיב על האירוע. חמאס הבין את המסר שהעבירה ישראל למצרים והגיע אל בכירי הארגון.

לאור המצב הביטחוני, החקלאים הונחו שלא לעבוד במהלך השבוע האחרון, אך לאט לאט בהדרגה החקלאים הורשו לעבוד וכיום הם עובדים במרחק של עד 1 קילומטר מגדר המערכת.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן כבר אמר לא פעם שבמידה וישראל תאלץ להיגרר להרפתקאות של ארגוני הטרור בעזה, שלטון חמאס יופל לאחר שהצבא ישתלט על הרצועה.

Back to top button