חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

רכז הביטחון לשעבר ישלם 45 אלף ש"ח אותם לקח כשוחד

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד צבי אבנון, לשעבר רכז פיקוח במינהל האזרחי באיו"ש להשבה של כ-45,000 ש"ח אותם קיבל כשוחד עבור מידע מקדים שמסר על ביקורות יזומות של המינהל האזרחי באתרים לחציבה בלתי חוקית.

התביעה הוגשה כתביעה נגררת להליך הפלילי, שנוהל על ידי עו"ד אמיר רבי מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בו הורשע אבנון במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בית המשפט גזר על הנאשם 6 חודשי מאסר בפועל שאפשר וירוצו בעבודות שירות וקנס כספי.

בכתב התביעה נכתב כי "הנתבע התעשר מכוח תפקידו כרכז פיקוח תוך ניצול המידע שהיה ברשותו מכוח מעמדו ויכולת השפעתו. משכך, ההתעשרות שהופקה על ידו, ובגינה הורשע, היא התעשרות על חשבון המדינה והציבור ויש להשיב התעשרות זו אל קופת הציבור". עוד נטען בכתב התביעה כי "מכיוון שהנתבע הפר את האמון שניתן בו תוך ניצול מעמדו ותפקידו במינהל, ובשל כך אף הורשע בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור, עומדת לתובעת זכות לדרוש את הפקעת כלל רווחי השוחד שנצטברו אצל הנתבע בשל מעשיו, בהן הודה והורשע. שלילת כל טובת הנאה שצמחה לנתבע בקשר עם הפרת חובת האמון תהווה תמריץ לאי הפקת רווח אסור מהפרת האמון, שאם לא כן ייצא הנתבע כחוטא נשכר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמונת ארכיון

Back to top button