חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

מיכאל לוי הורשע בהריגת שי שירזי ונשלח ל-24 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע את מיכאל לוי בהריגתו של שי שירזי ז"ל ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בנוסף, גזר עליו ביהמ"ש 24 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי של 50 אלף ש"ח למשפחת המנוח ופיצוי של 3000 ש"ח לקורבן העבירה הנוסף.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, בין הנאשם לבין המנוח קיימת היכרות מוקדמת. במועד שאינו ידוע במדויק, פרץ סכסוך בין הנאשם לבין המנוח, בין היתר על רקע חובות של הנאשם כלפי המנוח או מי מטעמו. בעקבות הסכסוך, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לירות במנוח באמצעות אקדח.

ב- 7.5.16 בסמוך לשעה 20:00, שהה המנוח בביתו בתל-אביב, ביחד עם חברתו. בסמוך לשעה זו, שוחח המנוח בטלפון עם מאיר (מיקי) אברג'יל וביקש ממנו להסיע את חברתו לביתה בראשון לציון, ומיקי הסכים. בהמשך, הגיע מיקי לביתו של המנוח. המנוח וחברתו נכנסו לרכב והתיישבו בו כשהמנוח ישב במושב שליד הנהג והחברה במושב האחורי. השלושה נסעו לראשון לציון. כאשר הגיעו לביתה של חברתו של המנוח, היא עזבה את הרכב ונכנסה לביתה. מיקי והמנוח חזרו לכיוון תל-אביב דרך כביש איילון צפון. בסמוך לשעה 21:31, יצא הנאשם מביתו בנתניה, ניגש לעבר בניין סמוך, נטל אקדח חצי אוטומטי, אותו הטמין, מבעוד מועד, במקום מסתור שאינו ידוע במדויק בקרבה לבניין הסמוך. הנאשם חזר לביתו ויצא שוב בשעה 21:43 כשהוא נושא את האקדח בכיס של הקפוצ'ון אותו לבש. הנאשם ניגש שוב לעבר הבניין הסמוך, לכיוון החנייה, שם החזיק אופנוע אשר רשום על שם אחות הנאשם. הנאשם רכב על האופנוע כשהוא חבוש בקסדה שחורה לכיוון תל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסמוך לשעה 22:00, הגיעו מיקי והמנוח ברכב מכביש איילון צפון ויצאו במחלף גלילות לצומת הכפר הירוק, בסמוך לביתו של המנוח ופנו שמאלה לכיוון רמת השרון. בסמוך לכך, הגיע הנאשם מכביש החוף לצומת הכפר הירוק ופנה גם הוא שמאלה לכיוון רמת השרון.

מיד אחר כך, עצרו המנוח ומיקי בבנק ברחוב סוקולוב ברמת השרון. לאחר זמן קצר הסתובבו בחזרה לכיוון רמת השרון ועצרו בשני קיוסקים שונים בהם רכש המנוח משקאות ונרגילה. המנוח ומיקי חזרו ברכב לכיוון ביתו של המנוח כאשר הנאשם רוכב על האופנוע בעקבותיהם. בסמוך לשעה 22:34, עצר הרכב ובו מיקי והמנוח ברמזור אדום בכניסה לשכונת המשתלה. הנאשם הגיע עם האופנוע מימין לרכב, עצר בצמוד לרכב בסמוך למושב הנוסע וירה באמצעות האקדח, דרך החלון, שמונה יריות לעבר פלג גופו העליון של המנוח. ארבעה קליעים פגעו במנוח וקליע נוסף פגע ברגלו של מיקי. מיד לאחר מכן, נמלט הנאשם מהמקום בנסיעה מהירה לכיוון רחוב בני אפרים, נטש את האופנוע, הטמין את האקדח בסמוך לאופנוע באזור מכוסה בצמחיה ונמלט מהמקום. המנוח ביקש ממיקי, בכוחותיו האחרונים, להזמין אמבולנס ואיבד את הכרתו.

אזרחים בעלי הכשרה רפואית המתגוררים בסמוך ושמעו את הירי, הגיעו במהרה, מצאו את המנוח ללא נשימה וללא דופק וביצעו בו עיסוי לב והנשמה. כוחות מד"א שהגיעו למקום, ביצעו במנוח הנשמה ופעולות נוספות. המנוח פונה לבית החולים איכילוב תוך החייאה, והגיע לבית החולים ללא סימני חיים. בהמשך, נקבע מותו של המנוח.

השיקולים להגעה להסדר הטיעון הינם: קושי ראייתי מסוים שעלה במהלך ניהול התיק; הליך גישור ממושך, במהלכו ביהמ"ש בחן אף הוא את הנושא הראייתי; העונש המוסכם הינו עונש גבוה וראוי בנסיבות העניין; משפחת המנוח לא הביעה התנגדותה להסדר.

תמונת ארכיון

Back to top button