חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

גזר דין: קנס בסך 63 מיליון ש"ח הוטל על חברת סימנס ישראל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר את דינה של סימנס ישראל בע"מ, חברה ישראלית בשליטת הקונצרן הבינלאומי SIEMENS AG, בגין הרשעתה, ע"פ הודאתה במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. בית המשפט הטיל על סימנס ישראל קנס בסך 63 מיליון ₪ לקופת המדינה, וכן נתן תוקף להסכמת הצדדים להארכה בשנה של מינויו של המפקח החיצוני שמונה לחברה במסגרת ההסדר שנחתם עם SIEMENS AG.

במסגרת גזר הדין, עמד ביהמ"ש על החשיבות שבהטלת אחריות פלילית וענישה כלכלית משמעותית על תאגידים המבצעים עבירות על מנת להבטיח שיפעלו להטמעת תוכניות אכיפה וציות מראש. עם מתן גזר הדין מגיעה היום לכדי סיומה פרשה זו לאחר שבכירים בחברת חשמל הורשעו במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד, והושתו עליהם עונשי מאסר משמעותיים.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר כי: " היום מגיעה לסיומה פרשת שחיתות בקנה מידה רחב היקף שדרשה משאבים ומאמצים רבים בחשיפתה. הפרשה הסתיימה בעונשי מאסר משמעותיים לעובדי הציבור בחברת החשמל, חילוט כספים שקיבלו כשוחד והטלת קנסות בסך מצטבר של מאות מיליונים על תאגידי חברת סימנס בארץ ובעולם. ידעו עובדי הציבור, ידעו התאגידים המעורבים בהשחתת השירות הציבורי בארץ ומחוצה לה, כי עבירות שחיתות סופן להתגלות, וכי מערכות אכיפת החוק פועלות ללא לאות להביא את האחראים והמעורבים לדין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרשה כללה חקירה מאומצת ומורכבת של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, במסגרתה בוצעו חיקורי דין ברחבי העולם, נוכח הצורך לחשוף את מנגנון הסתרת כספי השוחד באמצעות חשבונות קש. בחקירה סייעה הרשות לאיסור הלבנת הון ומניעת טרור.

את התיק ניהלו עוה"ד יהודית תירוש-גרוס, אבי ארוניס ואסף עיסוק ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

תמונת ארכיון

Back to top button