צרכנות

גילוי מרצון – הדרך הבטוחה

כשאדם יוזם ועושה פעולה, הוא יכול לשנות דברים. כשהוא מבצע גילוי מרצון כלפי רשויות המסים הוא מגביר את סיכויו להגיע עמן להסדר שימנע נקיטת הליכים פליליים נגדו. גילוי מרצון מראה נכונות להסדיר את חובו מעצם ההודאה בו או בנכסים אשר בגינם עליו לשלם מס.

על מנת להסיר כל ספק, ולו גם הקל, עדיף גילוי מרצון של קיום חשבונות, לרבות חשבונות רדומים או כאלה שיש בהם יתרה שלילית על העדר גילוי והסתכנות בחקירה של הרשויות אשר עלולה לגלותם.

 מתי חשוב לפנות לרשויות המס באמצעות גילוי מרצון?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. אם בבעלותכם חשבון בבנק מחוץ לגבולות ישראל.
  2. אם בבעלותכם נכסם מניבים, השקעת פיננסיות, השקעות בקרנות שונות.
  3. אם בבעלותכם דירה בישראל שאתם משכירים אותה שלא לצרכי מגורים ולא דיווחתם על ההכנסות המתקבלות בגינה.
  4. אם לא דיווחתם על ההכנסות המלאות מהשכרת דירה למגורים.

 

על מנת למקסם את ההטבות, ההנחות וההקלות שאתם עשויים לקבל כתוצאה מהליך של גילוי מרצון, מומלץ להסתייע בעורך דין הבקיא בתחום, וזאת כדי למקסם את הסיכוי כי רשות המסים, בתיאום עם פרקליטות המדינה, תתחייב לא לנקוט נגד הליכים פליליים.  כדי לזכות בהתחייבות כזאת וליהנות ממנה נדרש שהגילוי מרצון ייעשה בכנות ובתום לב ושבמועד הגשת הבקשה לא מתקיימות בדיקה או חקירה בנושא המסים בעניינכם. אלה הם תנאי סף נדרשים והכרחיים במסגרת נוהל גילוי מרצון.

סיוע של עורך דין במילוי טופס בקשה לגילוי מרצון

דיוק מרבי בכל פרט חשוב ביותר ועשוי להיות ההבדל בין אישור בקשתכם לבין דחייתה. בפיקוח ובהשגחת עורך דין יפורט כל המדע החיוני והנדרש, לרבות מקורות ההכנסה וההון, פירוט סכום ההכנסה שלא דווח ואומדן גובה המס לתשלום, שנות המס הרלוונטית שלגביהן לא הוצהר ועוד.

קיימים מסלולים אחדים להגשה. יועץ מס עשוי לסייע לכם במסלול הטוב ביותר עבורכם. שכירת שירותיו של יועץ מס מקצועי ומנוסה תסייע לכם למצות ג את הזכויות המוקנות לכם בחוק ולא רק את החובות שמושתות עליכם מתוקפו.

לפני הגשת הבקשה חשוב לקבל חוות דעת מנומקת של היועץ שיעשה גם את החישובים המקדימים השונים.

החשש כי מי מכם ייתפסו כחייבים גובר באחרונה בשל הגברת מאמצי האכיפה של רשות המסים במסגרת מאבקה בהון שחור בארץ ומחוץ לה. חשוב לדעת כי הסכם בין רשות המסים בישראל ובין מדינות ה- OECD לחילופי מידע בין המדינות בנושא תשלומי מס וחשבונות בנק של ישראלים בחו"ל חושף מי מהישראלים המקיימים פעילות נדל"נית בחו"ל ו/או יש להם חשבונות בבנקים שונים לסכנת גילוי של פקידי רשות המסים.

מורכבות הנושא וחשיבות התנהלות מושכלת מול רשויות המס מחייבות כל מי שיש להם סיבה מוצדקת לביצוע גילוי מרצון מחייבת קבלת ייעוץ מקצועי על ידי יועץ מס.

 

 

Back to top button