חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

עונש מאסר לעובד מערכת הביטחון בגין פרסום וצריכה של תכנים פדופיליים

בית משפט השלום בתל אביב גזר על עובד מערכת הביטחון,כבן 50 תושב אזור המרכז, 4.5 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי, לאחר שהורשע בפרסום וצריכה של תכנים פדופיליים חריגים בחומרתם ותכנים הכוללים התעללות מינית קיצונית בילדים ותינוקות ובעלי חיים.

כזכור, הנאשם, ששמו אסור בפרסום מטעמי בטחון המדינה, הועמד לדין על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ב-26.02.17. ב- 22.06.17, במסגרת הסדר דיוני, הורשע הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן על פי הודאתו. הנאשם הורשע כי צרך ושיתף אחרים בתכנים פדופיליים ובתכנים הכוללים התעללות ומחיצה למוות של בעלי חיים. הנאשם החזיק וצרך רבבות סרטים ותמונות בנפח עצום של כ-900 ג'יגה בייט, מתוכם רבבות הכוללים תיעוד יחסי מין עם ילדים, לרבות אינוס והתעללות קיצונית קשה בתינוקות בני מספר חודשים. כמו כן, הנאשם הורשע בפרסום תועבת בגירים משום שפרסם סרטים ותמונות בהן נראות בגירות עירומות או לבושות למחצה מתעללות גופנית בבעלי חיים שונים. נוסף על כך, הנאשם אף הזמין, תמורת תשלום, סרטי התעללות בילדים. הנאשם יצר קשר עם מספר אנשים מחו"ל, באמצעות האינטרנט, והעביר "הוראות בימוי" עבור הסרטים שהזמין, תוך שהוא דרש כי מעשי ההתעללות בילדים, שיתועדו בסרטים, יהיו קיצוניים ביותר.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד איתי גוהר, טענה בפני בית-המשפט כי המסכת העובדתית המתוארת בכתב האישום, ובה הורשע הנאשם היא מהקיצוניות ביותר שנחשפו בישראל בתחום הפדופיליה המקוונת, הן מבחינת כמות התכנים והן מבחינת תוכנם . הנאשם למעשה היה שותף הן להזמנה, הן לפרסום והן להחזקה והצריכה של התכנים האלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביהמ"ש קבע כי "בענייננו, המסכת המתוארת בכתב האישום מתייחסת למעשים שביצע הנאשם כשברקע סטייה מינית או סטיות מיניות מהן סובל.. אשר בגינן, כאמור, החזיק הנאשם תמונות וסרטים הכוללים תכנים פדופילים ותכנים של התעללות בבעלי חיים, פרסם אותם ואף הזמין סרטונים הכוללים תכנים פדופילים לאחר מתן הוראות בימוי ליצרנים. הפגיעה הנובעת ממעשיו אלה של הנאשם משתרעת על פני שני ערכים חברתיים מרכזיים… הראשון בא.. להגן על קטינים והשני להגן על בעלי חיים".

"על החומרה שיש בעבירות מין, לא כל שכן כאשר הן מבוצעות בקרבן קטין וכוללים גם מעשי התעללות, דומה כי אין צורך להכביר מילים, ועל הענישה לשקף את הפגיעה בערך העליון של ההגנה על כבודם, גופם, ביטחונם ונפשם של קטינים וקטינות ולהרחיק מן הציבור את מי שנשקף ממנו סיכון. דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בהחזקה, פרסום או הזמנה של סרטים הכוללים תועבה ובהם קטינים, שכן גם מעשים אלו יוצרים ביקוש לחומר התועבה והביקוש מביא לייצורו של אותו חומר הפוגע בקטינים ולניצולם באופן מחפיר".

"כזכור, הסרטונים שהחזיק הנאשם ופרסם כוללים פגיעה קשה גם בבעלי חיים, כאשר ברב המכריע של המקרים מדובר בהתעללות תוך כדי גסיסה, עד להבאה למותם של בעלי החיים, באופן המעיד בצורה חד משמעית על אטימות לב ואכזריות הן מצד הפוגע עצמו המופיע בתמונה או בסרטון והן מצד הצרכנים של תמונות וסרטים, דוגמת הנאשם, המעודדים בעקיפין פגיעה זו. חובה עלינו כחברה להקפיד הקפדה יתרה לצמצום הכאב והסבל שנגרם לבעלי חיים, במיוחד כאשר מדובר במי שלא ניתן לשמוע את זעקותיו ובמי שאינו יכול לעמוד על זכויותיו או להלין על פגיעה בהן".

"בכל הנוגע למדיניות הענישה, יצוין כי קיימים לא מעט פסקי דין בעבירות של החזקה ופרסום תועבה ובו דמותו של קטין, המלמדים כי מדיניות הענישה במקרים מסוימים כוללת ענישה מתונה של מאסרים בדרך של עבודות שירות, כפי שנטען על ידי ההגנה. עם זאת, עיון בפסיקה שהגישה ההגנה ובפסיקה נוספת העלה כי אין בנמצא פסק דין שניתן בנסיבות דומות לענייננו הכולל שילוב של פגיעה והתעללות בקטינים, אף בני מספר חודשים בלבד, באופן קיצוני וקשה, ובבעלי חיים עד לעיתים המתתם בייסורים. במילים אחרות, הדגש בחומרים הושם על ההתעללות ופגיעה פיזית קשה בקטינים ובבעלי חיים ולא רק על אלמנטים מיניים כפי שניתן לראות בפסקי הדין האחרים. נסיבה זו, כמו גם ההיקף המדובר והפרסום האקטיבי, אשר תואר על ידי התובע, בצדק, ככזה המלמד על "הפיכת מחשבו של הנאשם למעין שרת", פועלים לחובת הנאשם בקביעת מתחם הענישה ההולם."

תמונת ארכיון

Back to top button