חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן: "לא מדובר בתוספת תקציב, הכסף כל כולו של החיילים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר לפני זמן קצר (שבת),"הופתעתי. לא מדובר בתוספת תקציב אלא בכסף שכל כולו שייך לחיילים, על-פי חוק. אני מקווה ששר האוצר ינחה את פקידי משרדו לתמוך מחר בהצעת החוק בוועדת השרים."

וועדת השרים לחקיקה, תדון מחר (ראשון) בתזכיר החוק של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לביטול המגבלה על מימוש הפיקדון הכספי לחיילים משוחררים, ולאפשר לכל חייל למשוך את הכסף לכל מטרה שהיא וללא כל מגבלה. זאת בניגוד לנהוג כיום בחוק, שלפיו יכול חייל משוחרר למשוך את כספי הפיקדון בחמש השנים הראשונות שלאחר שחרורו, לחמש מטרות בלבד: לימודים, הקמת עסק, רכישת דירה, נישואין ולימודי נהיגה. אלא, שבמכתב התנגדות לתיקון החוק, ששלח משרד האוצר בסוף השבוע, הודיע המשרד כי הוא "מתנגד בתוקף להצעת החוק". זאת בנימוק ש"אמנם אין בהצעת החוק עלות חדשה, אך שינוי תזרימי של 4 מיליארד ₪ הינו שינוי משמעותי ביותר בתקציב המדינה ויש למצוא לו מקור תקציבי לשנים הקרובות". מכתב האוצר מצורף להודעה זו.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "הופתעתי. לא מדובר בתוספת תקציב אלא בכסף שכל כולו שייך לחיילים, על-פי חוק. עם זה אי אפשר לשחק. בעודפים הקיימים לא אמורה להיות בעיית תזרים. אני מקווה ששר האוצר ינחה את פקידי משרדו לתמוך מחר בהצעת החוק בועדת השרים לחקיקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המכתב הוא העביר ליברמן

Back to top button