צרכנות

מהם ההבדלים במחיר בין ביטוח לנהג צעיר לבין לנהג חדש

הורים רבים מכירים את הדילמה בעת ביצוע ביטוח רכב מקיף, צד ג' וחובה עבור נהג צעיר. אז הילד בשעה טובה הוציא רישיון רכב, פעמים רבות הוא ינהג ברכב של ההורים או ירכוש רכב קטן משלו. מובן שהנהג החדש לא יוכל לנהוג ברכב ללא ביטוח מתאים, ולכן ההורים צריכים להתכונן לתשלום פרמיה גבוהה יותר, משום שנהג חדש הוא בעל סיכון רב יותר מבחינה הסטטיסטיקה של נהגים חדשים להיקלע לתאונות דרכים.

אומנם עלות פרמיית ביטוח מחושבת על פי גילו וותק הנהיגה של הנהג הנוהג בדרך קבע ברכב, שהוא לרוב אחד ההורים בעל וותק נהיגה גבוה, יחד עם זאת נהג חדש הוא פרמטר לקביעת תעריף שונה עבור הביטוח ויכול לייקר את הפרמיה במאות שקלים, הן מבחינת ביטוח המקיף וביטוח החובה.

אז נכון שביטוח נהג צעיר מייקרת את הפוליסה, אולם ישנו הבדל בין נהג חדש לבין נהג צעיר שרבים מתבלבלים בין השניים. ההבדל בניהם הוא בהגדרה וגם כמובן במחיר של הפוליסה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נהג חדש, מהו ומה ההגבלים לגביו?

ההגדרה של נהג חדש מתייחסת לוותק הנהיגה של הנהג ולא רק לגילו, כלומר אין קשר לגיל הנהג, ייתכן כי הוא בין 30 ,40 ואפילו בן 50 שהחליט זה עתה לראשונה להוציא רישיון. משרד התחבורה בסוף שנות התשעים הוציא הגבלים עבור נהגים חדשים שהם אינם צעירים, כלומר מעל גיל 24. ההגבלים הם; נהג מלווה שילווה את הנהג החדש שלושה חודשים מיום קבלת הרישיון, כאשר הנהג המלווה חייב להיות מעל גיל 24 ועם וותק של למעלה מ – 5 שנים. כמו כן עליו לשים שלט נהג חדש במשך שנתיים לאחר קבלת הרישיון ונהג חדש מתחת גיל 21 רשאי להסיע עד שני נוסעים ברכב. ( לחצו להמשך קריאה על – ביטוח נהג חדש )

נהג צעיר, מהו ומה ההגבלים לגביו?

ישנן חברות ביטוח המגדירות נהג צעיר שגילו עד גיל 21, וישנן חברות המגדירות נהג צעיר עד גיל 24. בפועל חברות ביטוח אשר מבצעות תמחור ביטוח נהג צעיר בצורה מדורגת, כלומר בשני שלבים – עד גיל 21 ועד גיל 24, כאשר התעריפים בניהם יהיו שונים. חברות הביטוח מגדירות נהגים צעירים כסיכון בביטוח, כיוון שהם יכולים להיקלע למקרי ביטוח בתדירות גבוהה יותר ולכן התעריפים יהיו גבוהים יותר עבור נהגים שהם גם צעירים וגם חדשים.

לעדכן את חברות הביטוח ולבצע השוואות מחירים

בעת הצטרפות נהג חדש או נהג צעיר, יש לעדכן את חברת הביטוח כדי שתוסיף לביטוח את הנהג ותחשב עבורכם את התייקרות הפוליסה עד לתום תקופת הביטוח באופן יחסי לתקופה שנותרה. ברוב המקרים לא מומלץ לבטל את הביטוח באמצע תקופה, כיוון שזו תגרור דמי ביטול, ולכן עם חידוש הפוליסה יש לבצע השוואות מחיר בין חברות ביטוח ישירות לבין סוכני ביטוח על מנת למצוא את התעריף הטוב ביותר עבור ביטוח המקיף וביטוח החובה לרכב שמן הסתם יתייקרו באופן משמעותי עקב תוספת הנהג.

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – ביטוח רכב

Back to top button