חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מחר: יום הוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה

מדינת ישראל תציין מחר (שלישי) את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בשורה של פעילויות ואירועים. על-פי החלטת הממשלה משנת 2014, בכל שנה, בי"ז בכסלו, יצוין יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, לאות הערכה לתרומתם והקרבתם של הנכים והפצועים. במהלך היום יקיים אגף השיקום אירועים רבים לנכי צה"ל בשבעת מחוזותיו הפרוסים בכל רחבי הארץ, בהם מפגשים קבוצתיים עם נכים, ביקורי בית אצל נכים קשים ונכים מתבגרים אשר במסגרתם יוענקו לנכים תעודות הוקרה, מפגשי הוקרה לנכים ועוד.

לרגל יום ההוקרה, מפרסם משרד הביטחון את הנתון הרשמי: 57,257 נכי צה"ל מוכרים כיום ומטופלים באגף השיקום. מתחילת 2017 הוכרו כ- 1,824 נכי צה"ל (בדרגות נכות של 0%-100%) מתוכם 378 בדרגת נכות של 20% ומעלה. מאז שנת 2010 הביא אגף השיקום להשמתם בעבודה של יותר מ-2,000 נכי צה"ל. מספר ההשמות לעבודה גדל בכל שנה בעשרות אחוזים, ובשנת 2016 הגיע לשיא של כ-322 נכים שהתקבלו למקומות עבודה בתיווך וסיוע משרד הביטחון.

במקביל, פועל משרד הביטחון על-פי חוק למניעת פיטורין של נכי צה"ל, ובשנים האחרונות הצליח למנוע בממוצע כ-92% ממקרי הפיטורים שהגיעו לידיעתו וטיפולו. בשנת 2016 הצליח אגף השיקום למנוע את פיטוריהם של 269 נכי צה"ל. מאז תחילת 2017 מנע האגף את פיטוריהם של למעלה מ-150 נכים, מדובר גם כאן ב-92% הצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אגף השיקום במשרד הביטחון פועל לשיקומם של נכי צה"ל בשלושה מסלולים עיקריים: לימודים, השמה לעבודה ושיקום עצמאי. לכל נכה נבנית תכנית שיקום, יחד עם צוות רב-מקצועי של האגף, שאחת ממטרותיה העיקריות הינה להביא לשיקומו באמצעות השמה בעבודה. אגף השיקום משקיע בכך משאבים רבים בכל שנה ופונה למעסיקים רבים במשק הישראלי לסייע לזכאים לקלוט אותם לעבודה בכל רחבי הארץ תוך שאגף השיקום מגייס אותם כשותפים ברמה הערכית.

תא"ל (מיל') חזי משיטה, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "תפקידיו ומטרותיו המרכזיים של אגף השיקום הינם לקיים תוכניות שיקום רב תחומיות לנכי צה"ל על מנת להביא לעצמאותם, לשילובם בחברה, בתעסוקה ובקהילה. כל זאת לצד חיים מלאים ופוריים, יצירתיים ואיכותיים. למשהב"ט ולאגף השיקום ארגז כלים רחב המאפשר טיפול בעשרות אלפי נכי צה"ל למען שיקומם המיטבי, זוהי חובתנו המוסרית והערכית."

Back to top button