צרכנות

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית פירושה מתן שירותים רפואיים למטופלים באופן שיש בו משום סטייה מהפרוצדורה הסבירה שצריכה להינקט בהינתן המקרה, כאשר בגלל הסטייה נגרם נזק. לדוגמה: רופא שרושם תרופה שאין כל סיבה וכל הצדקה לרשום אותה לחולה במחלה מסוימת או למי שמתלונן על תסמינים מסוימים, והתרופה שנרשמה לו מחמירה את מצבו ואף גורמת לו נזק. מבחן הרשלנות הרפואית הוא מבחן הסבירות.

רשלנות רפואית יכולה להיגרם מסיבות שונות: פרוצדורה רפואית מסוימת שבוצעה אף שלא נדרש לבצעה או, חמור מזה, היה  אסור לבצעה או, לחלופין, פרוצדורה שהיתה חייבת להיעשות ולא בוצעה. רשלנות רפואית יכולה להתקיים בתחומים רבים: אבחנה, תרופות, נוירוכירורגיה, היריון ולידה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת לבנות בסיס מוצק לתביעה בגין רשלנות רפואית עם סיכוי גבוה לזכייה בה, נדרש שילוב של ידע משפטי ורפואי. אין ספק כי עור דין שהוא גם רופא בכיר עשוי להיות הסנגור הטוב והאפקטיבי ביותר עבור מרשו.

היתכנות גבוהה לזכייה בתביעה

על מנת להגביר את הסיכוי לזכייה בתביעה בנושא רשלנות רפואית יש חשיבות מכרעת ללימוד יסודי של התשתית העובדתית והמשפטית של המקרה והיכרות עם סעיפי החוק השונים, כדי להשיג פיצוי מרבי למי שטוענים לפגיעה בגין רשלנות.  גם אם אינכם בטוחים כי הפגיעה בכם או הנזק שנגרם לכם הוא תוצאה ישירה וודאית של רשלנות רפואית, חשוב שתתייעצו ותקבלו חוות דעת, אשר על פי תכלכלו את צעדיכם בהמשך. אין ספק כי לאחר פגישת ייעוץ עם עורך דין תדעו היכן אתם עומדים ומה הוא הסיכוי שלכם לזכות בתביעה.

סוגי רשלנות רפואית

תוצאותיה של רשלנות רפואית מהווה מרכיב חשוב בגובה התביעה. יש רשלנות שגורמת לנזק בלתי הפיך- נזק לצמיתות. בהינתן מקרה זה ברור כי יש בסיס מוצק לתביעה בסכום גבוה. גם רשלנות בניתוח פלסטי שגורמת לעיוות איברים בכלל ופנים בפרט, מצדיקה תביעה בסכום גבוה. רשלנות רפואית חמורה היא, לדוגמה, אי-אבחון גידולים סרטניים והקלת ראש בתסמינים שעליהם מדווח החולה. רשלנות חמורה היא, לדוגמה, ביצוע ניתוח פלסטי שמותיר כוויה וצלקת על עור המנותח.

הקושי בהוכחת רשלנות רפואית

אחד הקשיים העומדים בפני מי שמגישים תביעה בגין רשלנות הוא הידע המקצועי של הנתבעים, המגובים אף הם בעורכי דין, שינסו להוכיח כי לא היתה רשלנות רפואית על אף התוצאות המצערות. קושי מובנה זה מחייב מי שסבורים כי נפגעו וכי נגרם להם נזק בגלל רשלנות רפואית של רופא או של צוות רפואי להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין המתמחה בתחום זה.

העלות של שכירת שירותיו של עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית עשויה להתברר כזניחה לעומת התועלת העשויה לצמוח ממנה: קבלת פיצוי כספי הולם את חומרת הנזק, אף שבתחום הבריאות יש נפגעים אשר שום הון שבעולם לא יפצה אותם.

Back to top button