חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: מכר כלי רכב, איים, סחט וביצע עבירות מרמה נוספות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד תומר עדי (ששמותיו בעבר היו עילאי קציר ורותם חכמון), בן 32 מירושלים, בגין עבירות שביצע בעת שעסק בתיווך ומכירת כלי רכב, ובהן סחיטה באיומים, זיוף, מרמה, התחזות כאחר, הלבנת הון ועבירות מיסים בסך כולל של כ-6.4 מיליון ₪.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת ארוסי-כהן, בין השנים 2007-2009 נוצר לנאשם חוב למס הכנסה בסך של למעלה מ-3 מיליון ₪. בשנת 2010 שינה הנאשם את שמו במשרד הפנים מרותם חכמון לעילאי קציר, כאשר בטופס הבקשה נימק זאת בכך ש"אבי נפטר ורב ייעץ לי לשנות במטרה לצאת לדרך חדשה". בשנת 2017 שינה הנאשם את שמו פעם נוספת ל"תומר עדי". בין השנים 2010-2017 נהג הנאשם להזדהות בהקשרים עסקיים בשמות שונים, והכל כדי לטשטש את זהותו ולהקשות על האפשרות להתחקות אחריו.

הנאשם ניהל חברת ליסינג, וכאשר היא נקלעה לקשיים פיננסיים חבר לאדם אחר וניהל חברה חדשה. כך, על פי החשד, פעל הנאשם פעם אחר פעם תוך שהוא מתחמק מרשויות המס וגורם לכך שלקוחות נותרו בלי כלי הרכב שהזמינו, בלי המקדמה ובלא אפשרות להיפרע או לקבל בחזרה את המקדמה. בנוסף, הותיר הנאשם נושים רבים בלא אפשרות להיפרע מהחברות להן סיפקו שירותים או סחורה. בחברות אלה, דאג הנאשם לא להיות הבעלים הרשומים או אף בחלק מהן לא להיות רשום כשכיר, למרות שבפועל הלכה למעשה שימש כמנהל החברה. כאשר אחד מבעלי החברות גילה את מעשי הנאשם ואת האופן שבו מתנהל, הוא סירב שהנאשם יפעל בצורה האמורה. הנאשם איים עליו כי יפגע בגופו, במשפחתו או ברכושו או כי יביא לקריסת החברה או לפגיעה בשמה הטוב, וכך גרם לבעלים הרשום שלא להפריע לו במשיכת הכספים האמורים, ככל שידע עליהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סך הכל, לפי כתב האישום, גנב הנאשם מהחברות כ-5.9 מיליון ₪, ביצע עבירות מס בהיקף זהה וביצע עבירות הלבנת הון בהיקף של 6.4 מיליון ₪.

תמונת ארכיון

Back to top button