חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

כנסו ותקראו, נחשף התדרוך הצבאי של דובר צה"ל שמתייחס לרצועת עזה

דובר צה"ל, רונן מנליס העביר היום (חמישי) תדרוך טלפוני לכתבים הצבאיים, במהלך התדרוך אמר מנליס שמיום חמישי שעבר ועד ליום חמישי הזה, בוצעו כ-12 שיגורים לשטח ישראל מרצועת עזה.

כמו כן, חשף מנליס וכפי שפרסמנו פה מספר פעמים במערכת חדשות MivzakLive שהיו לא מעט שיגורים כושלים מרצועת עזה.

דובר צה"ל התייחס לכך שהירי מבוצע מעזה ע"י ארגוני טרור סוררים שמנסים להביך את חמאס, אך דובר צה"ל הדגיש כי ישראל לא תקבל דבר כזה, מבחינת ישראל חמאס שולט ברצועה והוא זה שצריך למנוע את הירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנליס המשיך והוסיף במהלך התדרוך שהאתגר של חמאס גדול יותר והמוטיבציה שלו בדילמה, מצד אחד הוא לא רוצה להשיב ירי ומצד שני קורא לאינתיפאדה ולצאת לגדר. ההבנה של מערכת הביטחון שחמאס לא מעוניין בהידרדרות ורוצה למנוע את הירי.

מנליס הוסיף, שני פעילי ארגון הג'יהאד האסלאמי נהרגו השבוע בתאונת עבודה, שני פעילים נוספים נהרגו במהלך תקיפה, וכמה הרוגים במהלך ההפגנות ליד גדר המערכת.

כמו כן, במהלך הלילה הותקפו ע"י חיל האוויר 6 מטרות, בפעם הראשונה מאז מבצע "צוק איתן", צה"ל תקף אתרי ייצור של חמאס וגם מנהרה אסטרטגית שחמאס השקיע בה הרבה מאוד כסף, המנהרות של חמאס נלקחות ממנו והצבא ממשיך לפעול כנגד המנהרות.

מבחינת ההרתעה, הסביר דובר צה"ל, כי ההרתעה הישראלית לא נפגעה, היא גם לא נבנתה ביום ולא תיהרס בשבוע, יש פה שבוע מאתגר ולא שקט גם לתושבי עוטף עזה וגם ברצועת עזה.

ישראל דורשת מחמאס להתחיל לדאוג להפסקת הירי ולא לשחק משחק כפול ומסוכן. אבל עדיין אין שום ירידה בהרתעה.

תמונת ארכיון

Back to top button