חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הערכה בצה"ל: הג'יהאד האסלאמי מנסה לגרור את ישראל למלחמה

גורם צבאי אמר היום (שישי) למערכת החדשות MivzakLive שארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בעזה מנסה לגרור את ישראל לסבב לחימה נוסף,  וזאת בהוראה איראנית.

אותו גורם בכיר הוסיף, "כל הרקטות שנורו במהלך הימים האחרונים מעזה, נורו ע"י הג'יהאד האסלאמי. הג'יהאד האסלאמי הוא זה שמשגר את הרקטות ומנסה לגרור את האזור למלחמה".

כמו כן אמר אותו גורם בכיר כי "ישראל תפעל בנחישות ובעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור בעזה כשבראשם החמאס שמתפקידו כשליט ברצועה לדאוג ולשמור על השקט. הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ובמידה ולא ישמור הוא יחטוף כאמור בעוצמה רבה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת החודש (דצמבר) נורו לעבר ישראל למעלה מ-20 רקטות, כאשר 20 שיגורים נוספים כשלו והתפוצצו בשטח הרצועה. מדובר  במספרים המזכירים את הימים שקדמו לתחילת מבצע "צוק איתן".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי התריע בפני תושבי עזה, שארגוני הטרור הולכים לגרור את הרצועה למלחמה חדשה מול ישראל, ובכך לגרום להם סבל. האלוף מרדכי אמר בנוסף כי "במקום שארגוני הטרור ובראשם חמאס ידאגו לתושבי הרצועה, הם משקיעים את כוחם בבניית מנהרות וייצור אמצעי הלחימה".

נציין כי ביום שלישי האחרון נהרגו שני פעילים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בעת שרכבו על אופנוע שהתפוצץ בצפון הרצועה ליד גדר המערכת מול ישראל. על פי הערכה בצה"ל השניים נשאו עמם מטען נפץ או רקטה שהייתה אמורה לשמש אותם לפיגוע כנגד ישראל. בהודעה רשמית של הארגון נמסר כי השניים נהרגו בעת "משימת ג'יהאד", כינוי לפעולת טרור שהייתה אמורה להתבצע ונכשלה.

 

Back to top button