חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אישום: גנבו תחמושת ממטווח עירוני בערד ומכרו למחבלים

כתבי אישום חמורים הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד 5 נאשמים תושבי הנגב שגנבו תחמושת רבה ממטווח עירוני בערד ומכרו אותו למחבלים בשטחי יהודה ושומרון.

על פי עובדות כתבי האישום עולה כי הנאשם מרסלו עבד כמנהל המטווח העירוני בעיר ערד וכן שימש בזמנו החופשי גם כמדריך ירי במשמר האזרחי של משטרת ישראל.

במסגרת תפקידו כמנהל המטווח בערד, נהג מרסלו להזמין תחמושת מספקים שונים, לשימוש במטווח, תמורת תשלום, באישור ובמימון המשרד לביטחון פנים והעמותה לקידום הספורט בעיריית ערד, באופן מוסדר. במסגרת תפקידו, היה על מרסלו לדווח ביומנים מסודרים אודות מכירת כל תחמושת, ועל בסיס אותו דיווח, היה מנהל את הזמנות התחמושת הבאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין מרסלו לבין הנאשם מנצור אבו עגאג היתה היכרות על רקע אימוני ירי של מנצור במטווח. בתקופה שבין מחצית שנת 2014 ועד ליום 21.11.17, סיכמו בינהם מרסלו ומנצור כי מרסלו ימכור למנצור תחמושת מהמטווח. על מנת להסתיר את מכירת התחמושת למנצור, דיווח מרסלו דיווחים כוזבים ביומני המטווח, לפיהם נעשה שימוש בתחמושת במטווח על ידי חלק מהיורים השונים, בכמות רבה הרבה יותר מאשר נורתה על ידם בפועל. על בסיס דיווחים כוזבים אלו, הזמין מרסלו באופן חוקי ובמימון מלא של הרשויות השונות כמויות גדולות יותר של תחמושת, אשר את חלקה מכר למנצור. במהלך התקופה הנ"ל, מכר מרסלו למנצור תחמושת בהיקף של מעל 160,000 כדורי תחמושת, אשר תמורתם קיבל סך של מעל 320,000₪.

חלק מהתחמושת שרכש מנצור ממרסלו, מכר מנצור לנאשם נצראלדין אבו ריאש בתמורה לסך של כ-148,000 ₪. בנוסף בהתאם לסיכום ביניהם, העביר נצראלדין לתושב יאטה בחברון כ-20,000 כדורי תחמושת וקיבל תשלום ממנצור בעבור ההעברה. חלק אחר מהתחמושת מכר מנצור לנאשם עלה אבו עגאג תמורת סך כולל של כ-156,000 ₪. חלק מהתחמושת שרכש עלה ממנצור, הוא מכר לתושבי חברון בהיקף של עשרות אלפי כדורי תחמושת.

עלה אבו עגאג מכר לנאשם מחמד אבו עראר חלק מהתחמושת בקרטונים שהכילו כדורי תחמושת וקיבל עבורם סל של כ-16,900 ₪ בכסף ויתרת תשלום בזהב.

חלק מהתחמושת שרכש מחמד אבו עראר העביר יחד עם אחר לתושב רמאללה וחלק מהתחמושת מכר לתושב חברון. כתבי האישום כנגד חלק מהנאשמים כוללים אישומים נוספים המיוחסים להם בגין עבירות נוספות בנשק. במקביל להגשת כתבי האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם. התיק נחקר ע"י משטרת ישראל (יחידת פח"ע דרום) ושירות הביטחון הכללי.

תמונת ארכיון

Back to top button