חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה הזניק את מירוץ הלפיד המסורתי של ארגון נכי צה"ל מבית הנשיא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הזניק היום (רביעי) את מירוץ הלפיד של ארגון נכי צה"ל משערי בית הנשיא. המשתתפים יעשו דרכם באופניי יד, כיסאות גלגלים וריצה אל בית הלוחם בירושלים, נקודת הסיום של המירוץ. בית הלוחם הינו מרכז ספורט ושיקום לנכי צה"ל.

"המסורת של מירוץ הלפיד בחנוכה היא מסורת שמשמרת שני מוטיבים – גבורה ושמירה על שרשרת הדורות", אמר הנשיא למשתתפים לפני ההזנקה והוסיף: "אתם, הגיבורים בני זמננו, אתם שיצאתם אל הקרב כדי לשמור ולהגן עלינו, על המשפחות והחברים. על הבית שגדלתם בו, על הבית של כולנו. על ההיסטוריה המשותפת והכמיהה המשותפת לחיים. חיים בארצנו, במדינתנו, בביתנו. שילמתם מחיר כבד. את חלקו אפשר לראות בגוף, אבל את חלקו האחר נושאת הנפש שלכם והוא קשה וכואב לא פחות. לעיתים, אני מעז לומר, אולי אפילו יותר. עם המחירים הללו אתם, והמשפחות שלכם, ממשיכים להתמודד יום יום בשגרת החיים שאחרי הפציעה. שרשרת הדורות במקרה הזה חשובה לא פחות. מסורת העברת הסיפור מדור לוחמים אחד לדור לוחמים שאחריו. ותיקי הקרב והפצע מכירים מבפנים את הכאב וההתמודדות של הדור הצעיר. הם יודעים לספר על התהומות שנפערים, אבל גם על הדרך לטפס למעלה. על ההתמודדות שתימשך, אבל גם על החיים שאפשר וראוי לחיות. המעשה היהודי הזה, של "והגדת לבנך", הוא הסיפור אותו יכולים דורות של לוחמים, לחלוק במפגש ביניהם."

"המירוץ שיוצא מבית הנשיא ומסתיים בבית הלוחם, בית המנהיגות והגבורה, הוא מירוץ פיזי, אבל לא פחות מכך, הוא מסלול סמלי", סיים הנשיא את דבריו ואמר: "משכן נשיאי ישראל ממנו תצאו הוא ביתו של העם, הבית שעומד בזכותכם, העם שקיים בזכותכם, בזכות מה שעשיתם, בזכות מה שהקרבתם. אנחנו זוכרים ואנחנו אסירי תודה לכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר: "בעוד דקות ספורות יזניק הנשיא את מירוץ הלפיד ואתם תצאו לדרך ארוכה לרחובות העיר עד לבית הלוחם. זהו מירוץ שבא להביא לידי ביטוי את הנחישות, ההתמדה והרצון. אלה הדברים שנותנים לנו את הכוחות להתמודד עם המוגבלויות. כדי לסיים את המירוץ באווירה טובה אומר לכם, אתם לא לבד, ואנחנו ביחד וכך אנחנו חזקים. תודה לכולם."

קרדיט צילום: חיים צח לע"מ

Back to top button